Seguint el fil de
consumidors que expressen les seves queixes i les donen a conèixer a diferents
xarxes socials “prossumidors”, farem esment del cas que va patir EAsports,
cadena de videojocs d’esport en un joc de Golf patrocinat i protagonitzat en la
seva major part per el famós golfista Tiger Woods. El fet era que un
consumidor, va penjar un vídeo al Youtube per denunciar d’alguna forma un error
que hi havia en el joc però més que res de forma humorística ficant un nom
característic al error. L’error consistia en que dins del videojoc, Tiger Woods
desprès de un primer mal llançament, enviava una pilota a un llac i en aquell
moment el personatge de Tiger Woods caminava per sobre de l’aigua i mentres la
pilota flotava sobre l’aigua “quan la pilota de golf no flota” Tiger feia un
increïble cop sobre l’aigua amb tant d’èxit que l’encertava a el forat.
El vídeo va ser visualitzat per 1 milió de persones amb no massa temps de manera que l’empresa del joc es va donar compte.
Per solucionar aquest petit incident, van decidir contraatacar aquest vídeo en plan de mofa degut a l’error, fent un vídeo amb un petit to humorístic i sarcàstic, on l’autèntic Tiger Woods, vivia la mateixa situació que la del joc, i sense pensar-ho es treu les sabates i els mitjons, i caminant sobre l’aigua, fa un fantàstic cop on la bola cau a dins del forat.
Aquest vídeo va ser visualitzat per mes de 6 milions de persones, multiplicant per 6 el numero de visualitzacions del vídeo de la mofa del error del joc i d’aquesta manera netejar el nom de l’empresa e inclús sortint-ne beneficiada.
A diferencia del cas United on gracies a el vídeo de Dave “prossumer” va fer sentir la seva veu i va obligar a l’empresa a canviar la forma de actuar de abans de penjar la cançó on no feien cas del client a desprès de haver-la penjat on ràpidament van volgué solucionar el problema amb Dave perquè no els i afectes mes el tema de la cançó, aquí va ser l’empresa qui gracies a un vídeo molt original, van poder netejar ràpidament el nom de la companyia.
Totes aquestes lluites han sigut gracies a el poder que te avui en dia internet, les pagines com youtube i les xarxes socials on donen la possibilitat de fer expressar la teva veu i que si ho fas be i agrada a la gent ja sigui per un motiu o un altre, pot ser escoltat o “visualitzat” per milions de persones de arreu del mon.
El cas United es una gran proba ja que com Dave, moltísima gent havia tingut problemes amb grans empreses que pel fet de ser un consumidor petit i insignificant, no tenien gaires drets, i en aquest cas molta gent que havia extraviat maletes o havia tingut algun que altre problema a l’aeroport. I el fet de veure aquest vídeo, es sentien molt identificats amb el cas de Dave i corrent les veus, les visualitzacions a Youtube, van créixer com la espuma fins arribar a fer reso a reu del mon.
Segons el meu criteri, les empreses que tinguin problemes amb prosumers a la xarxa, el que mes han de fer es escoltar que diuen, de que es queixen, que volen i que demanen, i en cap moment deixar de fer cas d’aquets “a no ser que els seus arguments no tinguin cap fondament lògic”.
En casos de prosumers que poden fer mal a la nostra empresa, sa de actuar de manera rapida i eficaç perquè aquest fet no pugui danyar la nostra empresa i sortir malparada.
El vídeo va ser visualitzat per 1 milió de persones amb no massa temps de manera que l’empresa del joc es va donar compte.
Per solucionar aquest petit incident, van decidir contraatacar aquest vídeo en plan de mofa degut a l’error, fent un vídeo amb un petit to humorístic i sarcàstic, on l’autèntic Tiger Woods, vivia la mateixa situació que la del joc, i sense pensar-ho es treu les sabates i els mitjons, i caminant sobre l’aigua, fa un fantàstic cop on la bola cau a dins del forat.
Aquest vídeo va ser visualitzat per mes de 6 milions de persones, multiplicant per 6 el numero de visualitzacions del vídeo de la mofa del error del joc i d’aquesta manera netejar el nom de l’empresa e inclús sortint-ne beneficiada.
A diferencia del cas United on gracies a el vídeo de Dave “prossumer” va fer sentir la seva veu i va obligar a l’empresa a canviar la forma de actuar de abans de penjar la cançó on no feien cas del client a desprès de haver-la penjat on ràpidament van volgué solucionar el problema amb Dave perquè no els i afectes mes el tema de la cançó, aquí va ser l’empresa qui gracies a un vídeo molt original, van poder netejar ràpidament el nom de la companyia.
Totes aquestes lluites han sigut gracies a el poder que te avui en dia internet, les pagines com youtube i les xarxes socials on donen la possibilitat de fer expressar la teva veu i que si ho fas be i agrada a la gent ja sigui per un motiu o un altre, pot ser escoltat o “visualitzat” per milions de persones de arreu del mon.
El cas United es una gran proba ja que com Dave, moltísima gent havia tingut problemes amb grans empreses que pel fet de ser un consumidor petit i insignificant, no tenien gaires drets, i en aquest cas molta gent que havia extraviat maletes o havia tingut algun que altre problema a l’aeroport. I el fet de veure aquest vídeo, es sentien molt identificats amb el cas de Dave i corrent les veus, les visualitzacions a Youtube, van créixer com la espuma fins arribar a fer reso a reu del mon.
Segons el meu criteri, les empreses que tinguin problemes amb prosumers a la xarxa, el que mes han de fer es escoltar que diuen, de que es queixen, que volen i que demanen, i en cap moment deixar de fer cas d’aquets “a no ser que els seus arguments no tinguin cap fondament lògic”.
En casos de prosumers que poden fer mal a la nostra empresa, sa de actuar de manera rapida i eficaç perquè aquest fet no pugui danyar la nostra empresa i sortir malparada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada