Desde l'existència d'internet hem fet servir l'internet per a tota mena d'usos i serveis, no obstant i desde fa uns anys, l'internet ens dóna un servei mes i molt important.Aquest nou sistema d'internet és el que s'anomena el 2.0El 2.0 és aquell sistema on tothom pot dir la seva sobre qualsevol tema i podem distingir entre diversos tipos de 2.0
1. Crosummer: El consumidor de nova generació que decodifica la intenció de les campanyes publicitàries de les grans companyies.
2. Prossumer: Productors i consumidors d'informació a la xarxa
3. Bussiness Angels
4. Clústers
M'agradaria fer èmfasi a un cas de crossumers que va passar aqui al nostre país. La companyia Movistar, va fer un anunci on es va mofar dels anomenats crossumers sortint a l'anunci una assemblea on els usuaris de la companyia eren qui decidien els preus.
Això va ser una mofa en tota regla a tots els crossumers i això es el que no ha de fer mai una empresa, mofar-se dels seus consumidors i usuaris.
Això es el que va passar:
Anunci Original:http://www.youtube.com/watch?v=pzLl2r5ip4E
Rèplica dels Crossumers: http://www.youtube.com/watch?v=Z9fagh8RA70
Desde llavors Movistar, va anar més amb compte amb aquests tipus de consumidors, sapiguen doncs que aquesta malapraxis els podia resultar fatal pels resultats de la seva empresa.
Això, segons el meu punt de vista és el poder del 2.0 on actualment els consumidors poden mostrar el seu desacord amb la manera de fer d'una companyia i fins i tot fer que els seus beneficis decreixin d'una manera espectacular, tal com va fer Dave Carroll en el cas que tots coneixem on la companyia United li va trencar les guitarres a l'amic Carroll.
Que va fer ell?
Va produïr una cançó i la va penjar a la xarxa per tal de fer veure a tothom el problema que havia tingut a la companyia. Obviament i crec que es per això molta gent s'hi va veure reflectida i el vídeo va tenir un èxit brutal, provocant grans pèrdues en la companyia, que per no volguer pagar dos guitarres va haver de veure com els seus ingressos disminuien gràcies a un clam populista impulsat per la cançó de Dave Carroll. Aquest cas és un cas de prossumer ja que en Dave Carroll va crear el material i el va penjar ell a la xarxa Youtube.
D'això en podem extreure dos conclusions; La primera i per a mi la més important és que avui en dia ja no estem tan exposats enfront les grans corporacions, ja que en major o menor mesura podem reivindicar fets que no ens semblen correctes sobre la corporació i per tant fer que estiguin a la "guait" i més pendents de nosaltres els consumidors.
D'altra banda i sota el meu punt de vista també és molt bo per les empreses el tema del 2.0 ja que és una manera de innovació oberta on tots els consumidors opinant sobre el producte poden millorar-lo en gran mesura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada