La web 2.0 ha canviat la nostra forma de comunicar-nos, d’actuar i de
relacionar-nos amb els demés. Actualment, ja no existeix el simple consumidor,
ara s’ha convertit en un prosumer – consumidor i productor-. El prosumer, es un
consumidor influent, capaç d’influir en una marca donant la seva opinió a la
xarxa. Aquests prosumers, poden ser milions de participants de les web 2.0, ja
que cada vegada hi ha més persones involucrades que fabriquen informació a la
xarxa i a la vegada són consumidors d’ ella, creant un gran ventall d’informació
i una matriu d’opinions.
El Cas United, és un clar exemple de la
força que pot tenir un simple usuari d’Internet davant una gran Companyia
Internacional. Dave Carroll, va voler expressar el seu inconformisme amb la
companyia United Airlines penjant a la xarxa un vídeo on explicava el seu cas, posant-l’ho
a l’abast de tothom. El cantant va aconseguir que milions d’usuaris d’arreu del
món veiessin el vídeo. L’èxit del vídeo va ser immens, creant una imatge
negativa de la companyia i provocant uns grans danys a l’empresa. La companyia
després de veure l’ impacte de vídeo va demanar disculpes a Dave pels danys
causats.
*Vídeo on Manolo Lama demana disculpes.
Un Cas Tulipán, també va tenir una mala
repercussió a causa d’un prosumer. Aquesta marca va ser denunciada a la xarxa
per una bloguera, Maria Lunarillos, per haver utilitzat a la seva web ‘’Meriendas
Tulipan’’ una de les seves receptes. A més, l’empresa li va afegir un
ingredient que la recepta original no portava, Margarina Tulipán. Fins hi tot l’empresa
havia publicat la mateixa imatge que la bloguera. Maria Lunarillos va publicar un
post el seu blog: http://tartasprovocativas.blogspot.com/ explicant el cas. La
noticia es va difondre per tots els blogs i xarxes socials. Els usuaris demanaven
explicacions a la marca, i l’empresa va demanar disculpa davant dels fets.
Actualment ja no som simples consumidors, hem
passat a ser molt més exigents, deixant
enrere l’actitud passiva i, ara tenim el poder d’expressar els nostres gustos
i opinions del que consumim, influint a la presa de decisions de les
companyies. Aquests nous prosumers estan
donant diàriament una reputació digital gratuïta a les empreses.
Fonts consultades:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada