Al 2008 Dave Carroll, un
músic no gaire reconegut en aquell moment, es disposava a viatjar des de
Chicago a Nebraska amb United Airlanes, el que acabaria en un fet que
repercutiria a nivell mundial.
Quan en aquell moment va
ser testimoni de com els operaris d’aquesta aerolínea tractava els equipatges
francament malament i en conseqüència en arribar al destí la seva guitarra
estava trencada. En adonar-se va dirigir-se a les oficines de reclamació per tal
d’aconseguir una recompensa econòmica ja que la reparació tenia un cost d’uns
3.500$ però no va tenir èxit.
En vista del problema
Dave va adonar-se que aquestes companyies havien crescut tant que no es
preocupaven pels seus consumidors, es va preguntar: "Isaid 'What would Michael Moor do if he was a singer-songwriter?' and so I decided to write three songs" i va decidir fer una cançó "United Braks Guitars" que penjaria a YouTube per tal de donar a conèixer la
seva historia.
Aquest vídeo durant els 2
primers dies va aconseguir 3 milions de visites, una xifra inversemblant ja que
la societat virtual encara no era tant extensa, però donades les circumstàncies
molta gen es va sentir identificada amb el problema de Dave i el vídeo es va
estendre per la xarxa. Aquest vídeo va
causar un gran impacte arreu del món, cosa que va fer reaccionar a la
companyia, tot hi que Dave no va acceptar la posterior recompensa econòmica, va
aconseguir unes empreses més preocupades per les opinions del seus consumidors ("They're talking about changing the culture of customer service. This could end up making a real difference").
Un cas similar al de Dave
Carrol, encara que posterior, podria ser el de Kriptonite . Aquesta empresa va dissenyar un candau que es podia
obrir utilitzant un simple bolígraf d’escriure.
Al poc temps va aparèixer un vídeo al YouTube
demostrant com es podia obrir en menys de 20 segons. Aquest vídeo i un article
publicat pel "The New York Times" va desencadenar una manca de confiança en el mercat
per part del consumidors.
Aquest fet va fer perdre 10
milons de $ a aquesta companyia de la mateixa manera que va afectar el vídeo de
Dave Carroll a United Airlanes.
Dues empreses, que en un
primer moment no donaven importància a aquests fets, van ser víctimes de la
viralitat que poden tenir els prosumers
a la xara i la influència d’aquests cap a les empreses. Immediatament després
de veure les repercussions que això va causar aquestes empreses es van veure
obligades a canviar i invertir molts diners per tal de recuperar la confiança
que havien perdut.
Això demostra la gran
influencia dels consumidor, encara que si tens els consumidors contents amb els
teus serveis també et poden ajudar, i promocionar-te de manera positiva ja que
et recomanaran.
No hem de perdre mai de
vista que les empreses estan oferint productes i serveis a la societat, una
societat formada per consumidors. Si una empresa no té consumidors aquesta farà
fallida, per tant, junt amb el que ofereixen a la societat l’empresa mai poden
deixar de banda l’opinió ni la satisfacció del consumidor.
Fonts utilitzades:
http://dinerojoven.com/prosumers.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada