La companyia no li va fer cas ni li va pagar cap indemnització.
David Carroll al veure la indiferència d’aquesta va optar per fer ús del gran poder d’influència d’Internet i de les xarxes socials sobre els ciutadans, els usuaris i clients de la línea mostrant-los el seu cas.
El seu cas va ser escoltat per milions de persones arreu del món. A conseqüència d’això l’empresa United Airlines, va patir la seva indiferència amb mala publicitat i els seus ingressos es van veure disminuïts.
Al veure la repercussió que tenia el vídeo sobre la imatge de la empresa, United Airlines, va intentar parlar amb David per indemnitzar-lo per la guitarra, però el mal ja estava fet i David no volia cap indemnització.
Amb tot això no nomes veiem un cas que s’ha estes com l’espuma i que es molt comú entre els clients de les línies aèries, sinó arribem a la conclusió que sinó hagués estat per les xarxes socials i per Internet, això hauria estat un cas mes com qualsevol altre.
Si aquesta iniciativa, David Carroll, l’hagués fet fa uns anys, quant Internet encara no estava explotat i les xarxes socials no fossin tan populars, el cas hagués passat a l’oblit. Amb això ens adonem de la força i l’influència que té Internet.
També podríem considerar Internet com un punt d’ajuda a aquells clients insatisfets que no son ignorats per les companyies, d’aquesta manera son escoltats per altres usuaris o clients i repercuteixen amb tan mala publicitat en l’empresa que passen a ser escoltats per la mateixa.
LOGO GAP

Al veure el descontent dels clients, l’empresa va
decidir tornar a l’antic logo. Els clients havien guanyat, la presidenta de la
marca, Marka Hansen va dir:
“Per a la marca Gap, els nostres
clients sempre estan primer. Hem estat escoltant i observant tots els
comentaris la setmana pasada. Hem escoltat dir una i unaltre vegada quant els
hi apasiona el nostre logo de la capsa blava i que el volen de tornada. Per
això hem decidir fer justament el que ens han demanat, el portarem a tots els
nostres canals”
En aquest cas es pot observar el gran poder de les xarxes socials. Fins i tot les
empreses es poden veure obligades a canviar la seva estratègia publicitària per
evitar les critiques.
Però hauria de ser així? Sigui o no el correcte, es va
parla de l’empresa GAP durant uns dies a totes les xarxes socials.
Fonts:
Molt interessant aquest cas ón podem comprobar el poder dels prosumers i el resultat. Que l'empresa escolti els seus consumidors i fagi cas a les seves opinions,al final servirà per realitzar una campanya viral del succés.
ResponElimina