divendres, 12 d’octubre del 2012

GAP, poder de les xarxes social





Cas David Carroll, cantant  que durant un viatge en la companyia d’avions United Airlines, va veure com traslladaven d’una forma incorrecte el su l’equipatge. Al recollir el seu equipatge es va adonar de que la seva guitarra ”Taylor” estava trencada. Posteriorment va presentar una queixa a la companyia demanant explicacions i una indemnització.

La companyia no li va fer cas ni li va pagar cap indemnització.
David Carroll al veure la indiferència d’aquesta va optar per fer ús del gran poder d’influència  d’Internet i de les xarxes socials  sobre els ciutadans, els usuaris i  clients de la línea mostrant-los el seu cas.
El seu cas va ser escoltat per milions de persones arreu del món. A conseqüència d’això l’empresa United Airlines, va patir la seva indiferència amb mala publicitat i els seus ingressos es van veure disminuïts.
Al veure la repercussió que tenia el  vídeo sobre la imatge de la empresa, United Airlines, va intentar parlar amb David per indemnitzar-lo per la guitarra, però el mal ja estava fet i David no volia cap indemnització.
Amb tot això no nomes veiem un cas que s’ha estes com l’espuma i que es molt comú entre els clients de les línies aèries, sinó arribem a la conclusió que sinó hagués estat per les xarxes socials i per Internet, això hauria estat un cas mes com qualsevol altre.
Si aquesta iniciativa, David Carroll, l’hagués fet fa uns anys, quant Internet encara no estava explotat i les xarxes socials no fossin tan populars, el cas hagués passat a l’oblit. Amb això ens adonem de la força i l’influència que té Internet.
 També podríem considerar Internet com un punt d’ajuda a aquells clients insatisfets que no son ignorats per les companyies, d’aquesta manera son escoltats per altres usuaris o clients  i repercuteixen amb tan mala publicitat en l’empresa que passen a ser escoltats per la mateixa.

LOGO GAP


El cas de GAP no parla d'un client descontent sinó mes bé del poder que tenen els prosumers sobre les decisions de l'empresa. A l'any 2010 l'empresa GAP va decidir canviar el seu logo (el de la detra), per el logo de l'esquerra de la fotografia. Els clients van criticar el logotip de l'empresa considerant-lo lleig. El nou logotip va ser criticar a twitter i facebook durant uns dies.

Al veure el descontent dels clients, l’empresa va decidir tornar a l’antic logo. Els clients havien guanyat, la presidenta de la marca, Marka Hansen va dir:

“Per a la marca Gap, els nostres clients sempre estan primer. Hem estat escoltant i observant tots els comentaris la setmana pasada. Hem escoltat dir una i unaltre vegada quant els hi apasiona el nostre logo de la capsa blava i que el volen de tornada. Per això hem decidir fer justament el que ens han demanat, el portarem a tots els nostres canals”

En aquest cas es pot observar el gran  poder de les xarxes socials. Fins i tot les empreses es poden veure obligades a canviar la seva estratègia publicitària per evitar les critiques.
Però hauria de ser així? Sigui o no el correcte, es va parla de l’empresa GAP durant uns dies a totes les xarxes socials. 

Fonts: 




1 comentari:

  1. Molt interessant aquest cas ón podem comprobar el poder dels prosumers i el resultat. Que l'empresa escolti els seus consumidors i fagi cas a les seves opinions,al final servirà per realitzar una campanya viral del succés.

    ResponElimina