dimecres, 24 d’octubre del 2012

LAST.FM


La meva xarxa social vertical escollida s’anomena Last.FM, amb poques paraules, una ràdio mitjançant Internet, que està basada en donar a l’usuari la possibilitat de crear el seu propi perfil musical i de veure dades estadístiques sobre gustos musicals d’altres perfils d’usuaris , per tal de compartir cançons que han estat seleccionades en la ràdio, i d’aquesta manera conèixer noves cançons del teu propi estil musical i observar dades estadístiques d’interès per saber com és d’escoltada la teva cançó seleccionada respecte un col·lectiu de persones que han escoltat la mateixa cançó, i d’aquesta manera fer-te una idea del poder d’audiència que té aquesta en la societat digital.


Si aprofundim més en les característiques d’aquesta xarxa social musical, l’usuari al moment crear el seu propi perfil musical té dues opcions; o bé escoltar la seva col·lecció personal a través d’un plugin o escoltar la ràdio amb Internet. Aquestes cançons un cop són selecciones, s’envien a un registre on es calculen els gràfics d’artistes, cançons més escoltades i recomanacions, donant la possibilitat de navegar amb altres usuaris i escoltar altres cançons que poden ser del teu gust. En aquests perfils, pots també demostrar en blocs o fòrums les cançons que escoltes més recentment. A més, es permet l’etiquetatge d’alguns artistes, cançons, pistes, etc. Per classificar-les segons les seves característiques, ja sigui relaxant, rock, opera, etc.  I una altre característica que es va generar  més endavant, és que Last.FM et pot donar segons el teu estil musical, uns perfils ja construïts per a usuaris que prefereixin no haver de seleccionar en la ràdio les cançons i les prefereixin adquirir directament. Un dels pros que té, és que en alguns països aquesta xarxa social té un cost de quasi 4€ al mes si vols gaudir del servei, i en altres segons les regulacions és gratuït, i el reproductor de Last.fm té algun error sovint que ha causat més que una queixa entre els usuaris.

 

En conclusió, podem dir que Last.FM ha estat una innovació que s’ha diferenciat amb l’ús de la ràdio respecte altres xarxes socials musicals molt conegudes com pot ser Spotify, i així s’ha creat un lloc en el món digital on un col·lectiu de la societat ha preferit aquest tipus de xarxa social, i ha estat molt valorada per alguns usuaris ja que en pogut escoltar en aquesta recerca estadística artistes i cançons que havien estat oblidats o passats de moda en el seu moment.

 

Aquí podeu veure el tutorial que he creat amb prezi:


 

 

Fonts bibliografiques:






 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada