Cas Nestlé
El 17 de març del
2010, Green Peace va publicar un informe sobre Nestlé. En aquest, s’informava
als clients que Nestlé estava utilitzant oli de palma procedent d’Indonèsia per
elaborar els seus productes. El seu proveïdor era Sinar Mas, que segons l’informe
de Green Peace, incomplia les normes d’Indonèsia i tallava la selva on vivien
els orangutans, una espècie protegida.
Quant Nestlé es
va assabentar del informe que havia publicat Green Peace va respondre neguen l’acusació
i explicant al públic que el seu proveïdor era Cargil i que aquesta és la que
ha de respondre davant de Sinar Mas.
Green Peace, que sabia
que Sinar Mas era proveïdor de Cargil, va llançar campanyes a YouTube, Twitter
y Facebook utilitzant un logo de kit-kat modificat amb la paraula “killer”. Aqui podem veure la fotografia d'una campanya que va fer Green Peace, amb uns orangutans vestits amb envoltoris de kit-kat amb la paraula "killer"

En el següent vídeo
podem veure una altre campanya que va fer Green Peace penjant un video a YouTube. En el vídeo apareix un
treballador que esta cansat de la seva feina, quan fa un break es pren un
kit-kat. Quan obre el kit-kat apareix un dit d’un orangutan que el noi es posa a
la boca. El noi mossega el dit del orangutan i li surt sang, al final del vídeo
apareix una frase que posa: “Stop Nestlé buying palm oil from companies that
destroy the rainforest” .Green Peace amb aquest vídeo el que volia aconseguir
es que tot el públic de Nestlé s’assabentés del que estava fent Nestlé. http://www.youtube.com/watch?v=v7SZyidY7mQ
Finalment, un dia
desprès de la publicació del informe de Green Peace, Nestlé va aconseguir que
YouTube treies el vídeo de la xarxa, al·lega’n que s’estava fent un mal ús de
la seva marca registrada. A més a més, va publicar a la seva pagina de Facebook
un estat en el que informava que si algun dels seus fans publicava el logo
modificat, ells esborrarien la publicació.
L’actitud de Nestlé
va fer que molts usuaris de Facebook deixessin de ser fans, uns altres s’ho prenguessin
malament i altres perdessin integrés per la marca.
Molts usuaris van
mostrar queixes i preguntes, Nestlé, com a resposta va dir que tan el logo com
la pagina de Facebook era propietat de l’empresa i que ells marcaven les normés
d’us. Això l’únic que va fer es portar més opinions negatives de la marca.
Quan comparem el
cas de United break guitars amb el cas de “killer” de Nestlé, podem veure la
gran influencia que tenen les xarxes socials. Els dos casos es diferencien en
que el cas vist a classe és una denuncia directa des d’un client de United
Airlines i el cas de Nestlé és una “denuncia” de Green Peace. No obstant, en
els dos afecten les xarxes socials. Green Peace amb el seu vídeo i les seves
campanyes publicitàries, va aconseguir que el públic s’assabentés de amb quin
tipus de proveïdors treballava Nestlé i va aconseguir que l’empresa perdés fans
de la seva pàgina de Facebook i també clients i futurs clients.
Un cop vistos els
dos casos i tots els casos publicats en el bloc, podem veure com influeixen les
xarxes socials en les empreses. Com un simple vídeo o un simple post pot influir
de tal manera als consumidors.
Enllaços:
En aquest cas, no hi estic d'acord en la manera que Grean Peace a utilitzat el poder de les xarxes socials. Ja que Grean Peace va utilitzar de manera molt negativa la seva força envers a kit-kat i en la meva opinió no era un motiu de tan pes com per voler destruir el producte "Kit-kat". Per a mi no es el mateix que el cas dels United, perque en aquell cas era evident que alguna cosa s'havia de fer devant els abusos de les companyies aereas i molta gent es veia reflexada en ells.
ResponEliminaCom es pot veure a dia d'avui els de Grean Peace no han aconseguit destruir el producte kit-kat la qual cosa em satisfa ja que les xarxes socials son influents pero fins a un cert punt.
No, si nesle des de la epoca nazi de alemania que ha hecho muchas cosas mas que cuestionables, a decir verdad esto me sabe a poco.
ResponEliminaBuena iniciativa por parte de green peace y gran cagada de la kit-kat por haber empeorado un poco mas la situación, no han sabido como gestionar este problema, aunque sinceramente a mi no se me ocurriría como taparlo de forma exitosa o ponerla a mi favor
En aquest cas green pace va utilitzar una bona estrategia i que captava l'atencio dels clients, cosa que va fer que afectes fortament a nestle. Per part de nestle, jo crec que hauria d'haver intentat fer algu més per evita que aquesta informació creixes tant rapidament, i a part crec que podrien haver fet alguna campanya o algu per netejar la seva imatge i explicar als clients el seus arguments.
ResponElimina