diumenge, 14 d’octubre del 2012

Prossumidors: El cas United, entre altres.


Cas United

Aquest cas comença quan el músic de country Dave Carroll viatja a Nebraska amb la compania United Airlines. En arribar al seu destí Carroll es va sorprendre en veure que les seves guitarres havien estat llançades. En constatar el maltractament als seus guitarres Dave Carroll va fer el que qualsevol faria, presento diverses queixes i va demanar una compensació a United Airlines. Després d'enviar desenes de correus quejandose del viscut la compania no va respondre i li va fer entreveure que no rebria res a canvi del maltractament a les seves guitarres. Amb això, Dave Carroll va decidir escriure una cançó sobre el tema, fer un vídeo amb ella i pujar-lo a youtube com a mètode de denúncia i de protesta pels fets viscuts.
La intenció de Carroll era divulgar al món sencer la història viscuda amb la compania i intentar ser vist pel màxim de persones arreu del món. Tanmateix Dave Carroll no s'imaginava l'impacte que tindria el seu vídeo. En uns mesos el vídeo va rebre 4 milions de visites i actualment el vídeo té més de 20 milions d'entrades a google.


altres casos destacats són els següents:
Kit Kat de orangutan (2010)
Greenpeace treu un vídeo criticant no el producte sinó a l'empresa, per treballar amb oli de palma. Nestlé no estava preparada per a una crisi d'aquest calibre. Va ajudar a fer créixer el problema, tractant de retirar el vídeo a Youtube, va aixecar moltes crítiques per això, de manera que es va ampliar a blocs.
Per tant, no n'hi ha prou amb tenir una bona marca, cal gestionar una bona corporació. I cal estar preparats per a possibles crisi de comunicació.

Zara i les blocaires de moda (2011)
Zara va fer samarretes amb dissenys "inspirats" en fotografies de reconegudes blocaires de moda. Algunes es van embrancar en denúncies, altres van negociar. La majoria reconeixien que en cas que Zara els hagués preguntat, els haurien cedit els drets alagadas.


Fails diversos a Facebook (2010)
Un cas, un de tants, d'incompliment de normativa a Facebook. Animava els fans a posar la seva foto com avatar per guanyar nits d'hotel gratis. Prohibit. Tota promoció s'ha de fer mitjançant una aplicació i no pots obligar que per guanyar hagin de canviar el seu avatar personal.


Conclusió
Amb aquests casos podem veure el gran impacte que pot arribar a tenir internet actualment.
Internet i les xarxes socials permeten amb el cas de la companyia United Airlines sigui vista al món com una companyia que s'ha guanyat mala reputació i opinió, gràcies a Dave Carrol.
Gràcies a internet ia les xarxes socials avui en dia es pot denunciar qualsevol cosa de forma gratuïta i poder ser vista per alquel que vulgui, i d'aquesta manera donar dolenta o bona reputació a una companyia. Al contrari, hi ha companyies capaços d'adaptar-se als nous temps i manejar correctament a un prosumer descontentament.






2 comentaris:

  1. Penso igual que en Marc en que la disusió de l'informació en Internet pot causar impactes molt greus en l'imatge de la marca de l'empresa com ha estat el cas de l'Aerolínia United Airlines per Dave Carroll, o altres casos de fracàs que han pogut danyar l'imatge de les empreses com Kit Kat per treballar amb oli de palma, Zara per el seus dissenys "inspirats" i la mala normativa que porta a terme Facebook.

    Discrepo en que en l'empresa de Kit Kat, un cop es troba en el problema de haver de gestionar una possible crisi de comunicació, amb la de possibilitats de difusió d'informacions pogui fer grans coses apart d'intentar eliminar aquesta difusió, ja que en una acusació hi han molts canals que poden portar ala llum una informació i cap empresa consta dels suficients recursos per fer front a la xarxa social.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic d'acord amb tu Xevi en l'especte que pot causar una mala imatge la difució de la marca per internet tot i que crec que ajuda molt a l'empresa posar la seva imatge a internet, ja que, ajuda a donar-se a coneixer a la socitat. És un risc que han d corre per poder ser una gran marca.

      Elimina