diumenge, 14 d’octubre del 2012

Prosumidors. Els usuaris s'apropien de la Xarxa


La cançó United Break Guitars, és una cançó de protesta d’un història real.
El cantant  Dave Carrol viatjava a Nebraska amb el seu grup musical. Els encarregats de la companyia estaven llençant les guitarres i al arribar, Dave va comprovar que estaven trencades.  
Va intenta reclamar a la companyia United Airlines per la ruptura d’una guitarra elèctrica, l’únic que buscava era una compensació per el que havia passat.
Després de 9 mesos de peripècies vàries per intentar aconseguir aquesta compensació, va desistir i va ser quan va crear aquesta cançó amb intenció de protesta.
Possiblement va pensar que si ell creava aquesta cançó i vídeo i ho penjava a internet, la inversió que necessitaria la companyia per reposicionar la seva imatge davant de la societat seria molt major del que val la guitarra.
Aquesta crisis a la que cau la companyia després de posar el vídeo a internet, és un exemple de com no s’ha d’actuar davant de situacions similar, doncs actualment amb les xarxes socials, els usuaris del servei són els qui tenen el poder, i la reputació de la marca, ja no depèn únicament del que les companyies volen comunicar, sinó del que els seus clients diuen d’elles. 

Prosumidor. Els usuaris s'apropien de la Xarxa

Fins fa poc, les empreses diferenciaven de forma clara el paper del productor i del consumidor, però actualment amb l’existència de les xarxes socials, aquests papers ja no estan tant diferenciats i és aquí on ha nascut el nou concepte de  prosumidor .
Aquest plus que dóna les webs a les empreses és part d’un fenomen social econòmic que neix amb l’existència de gairebé tot el món a la xarxa , els quals promouen el consum productiu, doncs els productors han de tenir molt en compte la opinió dels consumidors, donada la influència de tots aquests en les diferents xarxes. 



Relacionant-ho amb el cas “United Break Guitars”, veiem que actualment tothom pot accedir a fer una publicació, editar un text o generar un debat i influir amb les seves opinions o informació.

Els usuaris de la xarxa passen de ser consumidors del contingut de la xarxa a productors i gestors dels seus propis continguts, consolidant les xarxes socials articulades en un conjunt de serveis i en un lloc en que comunicar-se, intercanviar informació, dubtes, opinions i informació amb altres persones. Però a més de ser els propis  gestors dels seus continguts, alhora els usuaris amb uns mínims coneixements tècnics poden combinar dades, contingut multimèdia i geolocalització a mapes existents en altres portals i llocs web creant noves aplicacions hibrides o remescles . 

En definitiva, tot l'explicat anteriorment, penso que ha de portar a totes les empreses a pensar en quina importància tenen els seus clients en ella, però el que han de tenir clar, es que sigui quina sigui la influència que poden tenir els consumidors en l'empresa, aquesta ha de cuidar-los com un tresor.
Ells tenen Influència en la Xarxa. Aquest concepte està relacionat amb tots els nivells d'influència que tenen els nostres seguidors cap als seus negocis respectius, és a dir, tenim major influència a la Xarxa en la mesura en que els nostes seguidors siguin més influents sobre els seus propis seguidors. 





Amb aquesta ràpida evolució centrada en el client, les empreses tenen el repte d'humanitzar les seves marques i aprofitar la oportunitat de comprometre's amb els clients a través d'una creixent multiplicitat de punts de contacte. 
Les empreses han de posicionar-se com una froá positiva en el món, i col·laborar amb els seus clients, profunditzant la relació amb tots ells. 


Enllaços d'interès:





 












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada