Cas
United Airlines
És
curiós com un acte tan simple con és la manipulación d’equipatge pot acabar
perjudicant tant la imatge d’una multinacional. Això mateix li va succeir a
l’empresa aeronautica United Airlines. Us posso en situación:
El
nostre protagonista, Dave Carrlo, és un cantant d’una banda del Canadà. Un
cantant que es va veure com els manipuladors d’equipatge d’aquesta companyia li
van trencar la seva guitarra durant el procés “facturación-avió-recollida
d’equipatge”. En Dave li va molestar molt aquest fet, no més enllà del cost que
li suposava comprar-se una nova guitarra, sinó el fet de que gent que està està
treballant en una empresa i que es fa càrrec d’objectes, maletes d’altra gent,
no tingui cap respecte per aquestes, quan són elles, pagant el seu bitllet
d’avió, fan que aquestes persones puguin tenir una feina. Doncs no conscients
d’això fan la seva feina sense tenir cap mena de cura. Això va molestar molt a
en Dave i la seva banda i aquests, després d’una serie de reclamacions i
denegacions va decidir exercir la justícia pel seu compte.
En
la posición de la companyia, pensant que al tractar-se d’un únic client, no li
va donar més importància. Va fer-li diferents ofertes gens satisfactòries per
en Dave com per exemple recompensar-lo amb 1.200 dolars per reparacions. Més
enllà d’això, al final de la història, aquests 1.200 dolars serien una misèria
amb el que li costaria tot aquest procés.
Quan
en Dave es va cançar de compensacions insatisfactòries per a ell. Va exercir
una de les seves habilitats, la música i un dels poders de comunicación més
importants que hi ha, Internet. I va tenir la brillant idea de composar una
cançó explicant la història i el tracte que van tenir. Possiblement ho va fer i
no seria consciente del ressó que acabaria tenint. En poc temps el seu video
(penjat a youtube) seria vist per milions de persones i el seu nom era buscat
en Google per encara més gent (la gran majoria d’aquesta gent segur que es
sentia identificat amb ell i la seva situación.
Després
de tot això, l’empresa United Ailines va haver de destinar molts diners en
publicitat per tal de “netejar” la seva imatge i tornar a situar l’empresa en
el posicionament que anteniorment havien aconseguit.
Tot
això és només un exemple del tracte que moltes vegades pateixen el clients
devant de grans empreses o multinacionals i que la gran majoria de les vegades
aconsegueixen “fer callar” amb alguna recompensació econòmica insignificant per
aquestes. Però que ara amb les noves tecnologies, noves formes de comunicación,
poden veure’s perjudicades de la mateixa manera que s’ha vist perjudicada
United Airlines.
Més informació a Dave Carrol Official website
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada