diumenge, 14 d’octubre del 2012

Cas united Airlines


Cas United Airlines

És curiós com un acte tan simple con és la manipulación d’equipatge pot acabar perjudicant tant la imatge d’una multinacional. Això mateix li va succeir a l’empresa aeronautica United Airlines. Us posso en situación:

El nostre protagonista, Dave Carrlo, és un cantant d’una banda del Canadà. Un cantant que es va veure com els manipuladors d’equipatge d’aquesta companyia li van trencar la seva guitarra durant el procés “facturación-avió-recollida d’equipatge”. En Dave li va molestar molt aquest fet, no més enllà del cost que li suposava comprar-se una nova guitarra, sinó el fet de que gent que està està treballant en una empresa i que es fa càrrec d’objectes, maletes d’altra gent, no tingui cap respecte per aquestes, quan són elles, pagant el seu bitllet d’avió, fan que aquestes persones puguin tenir una feina. Doncs no conscients d’això fan la seva feina sense tenir cap mena de cura. Això va molestar molt a en Dave i la seva banda i aquests, després d’una serie de reclamacions i denegacions va decidir exercir la justícia pel seu compte.

En la posición de la companyia, pensant que al tractar-se d’un únic client, no li va donar més importància. Va fer-li diferents ofertes gens satisfactòries per en Dave com per exemple recompensar-lo amb 1.200 dolars per reparacions. Més enllà d’això, al final de la història, aquests 1.200 dolars serien una misèria amb el que li costaria tot aquest procés.

Quan en Dave es va cançar de compensacions insatisfactòries per a ell. Va exercir una de les seves habilitats, la música i un dels poders de comunicación més importants que hi ha, Internet. I va tenir la brillant idea de composar una cançó explicant la història i el tracte que van tenir. Possiblement ho va fer i no seria consciente del ressó que acabaria tenint. En poc temps el seu video (penjat a youtube) seria vist per milions de persones i el seu nom era buscat en Google per encara més gent (la gran majoria d’aquesta gent segur que es sentia identificat amb ell i la seva situación.

Després de tot això, l’empresa United Ailines va haver de destinar molts diners en publicitat per tal de “netejar” la seva imatge i tornar a situar l’empresa en el posicionament que anteniorment havien aconseguit.

Tot això és només un exemple del tracte que moltes vegades pateixen el clients devant de grans empreses o multinacionals i que la gran majoria de les vegades aconsegueixen “fer callar” amb alguna recompensació econòmica insignificant per aquestes. Però que ara amb les noves tecnologies, noves formes de comunicación, poden veure’s perjudicades de la mateixa manera que s’ha vist perjudicada United Airlines.

Més informació a Dave Carrol Official website



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada