El que era abans un fet impossible, que els consumidors aconseguissin canviar els productes i fer arribar la seva opinió a les grans empreses, és avui en dia i gràcies a les xarxes socials un fet. Els consumidors han aconseguit prendre el control i amb els mitjans tecnològics amb què comptem actualment són capaços d'engrandir o tirar per terra la reputació de qualsevol empresa.
Un d'aquests exemples d'empresa que en els últims anys s'ha vist embolicada en més d'una crítica entorn als seus productes mòbils és la multinacional Apple. Poc després de la presentació del model de l'iPhone 4 van començar, també, els problemes per a la companyia, pel que sembla aquest model patia alguns problemes relacionats amb l'antena i aquests feien baixar dràsticament la cobertura de l'aparell.
La companyia nord-americana no va trigar a restar importància al problema i al · legar que no eren problemes de disseny sinó dels propis usuaris. Les crítiques dels usuaris no es van fer callar i el problema va ser adquirint gran abast per mitjà de les xarxes socials fins al punt d'aconseguir que aquesta empresa organitzés una roda de premsa extraordinària i l'acomiadament de l'enginyer responsable del disseny de l'antena.
Per Apple les crítiques sobre el model iPhone 4 van ser realment les primeres que patia la companyia i sobretot les primeres a tan alta escala a través de les xarxes socials, la imatge irreprotxable de l'empresa començava a trontollar. Aquest cas d'Apple és un clar exemple de com les crítiques poden perillar el llarguíssim treball de la companyia i generar perdudes milionàries per a l'empresa.
Malgrat el conjunt de crítiques dels usuaris ia les que es van sumar les crítiques de la competència cap especialista considerava la possibilitat de retirada del model però si la d'adoptar una mesures oportunes. Pocs mesos després dels problemes Telecel va enviar un comunicat informant de l'arribada dels nous models d'iPhone 4 amb els problemes d'antena solucionats.
Els problemes amb l'iPhone 4 no han estat problemes aïllats per la companyia de Cupertino ja que amb els models posteriors s'han anat succeint els problemes i les crítiques dels usuaris a través de les xarxes, actualment ens trobem en un moment completament similar a l'ocorregut amb l'iPhone 4 ja que el model d'iPhone 5 és potser el model de telèfon d'Apple que més crítiques està generant a través dels diferents mitjans de comunicació i han tornat a obligar la companyia a assumir els seus errors.
Cal reconèixer que tot i la imatge que es dóna a través de les xarxes socials de la companyia la imatge d'aquesta no s'ha vist deteriorada i en cada llançament dels seus productes es produeix una allau de gent interessada en comprar el seu nou model.
Bibliografia:
Text:
http://www.puromarketing.com/53/7866/cede-ante-presion-mediatica-redes-sociales-lanzara-nuevo-iphone.html
Imatges:
http://s1.alt1040.com/files/2010/06/iphone-4-cobertura-450x254.jpg
http://planetaios.com/wp-content/uploads/2010/06/l_600_473_0EDD71BF-A423-4B9C-881F-F2408B4E1530.jpeg
Vídeo:
http://www.youtube.com/watch?v=2ZctdV9dZyE
Penso que aquest comentari del cas d' Apple no és un clar exemple en quan a les queixes a les xarxes socials dels consumidors, clients i/o usuaris perquè Apple és una empresa molt gran i molt reconeguda a tot el món i per unes queixes sobre una antena no tindrà la imatge deteriorada com podria tenir una altre marca.
ResponEliminaEncara que també, penso que les queixes van servir per organitzar aquesta roda de prensa extraordinària i per acomiadar al responsable de l' error.
I en el fons aquestes queixes també són bones per l' empresa ja que li servirà d' experiència per no cometre el mateix error en els futurs models.