Youtube: Bomba de rellotjeria
El cas United Airlines reflexa com les noves tecnologies influencien
a una gran part de la població dic una gran part perquè no tothom te accés a
les infraestructures i tecnologies que
permet estar informat .
El cas es que un client (Dave Carroll) va
adquirir els serveis de la companyia United Airlines, va obtar per factura el
seu equipatge juntament amb els seus instruments, i aquests últims al arribar a
la zona de destí va poder comprovar que els seus instruments estaven tots
trencats, automàticament va anar a reclamar l’incident produït i la companyia
va passar olímpicament d’ells, fent li entendre que no era el seu problema.
Dave va desistir al veure que no aconseguiria
res, veia que nomes perdria mes temps a
la guix eta de reclamacions, llavors a partir d’aquí va tindrà una gran idea.
Ell va escriure una cançó sobre el tema dient el tracta que havia tingut , va gravar
un videoclip sobre aquesta i la va pujar en el famós youtube, arrel d’això
molts internautes varen començar a veure el vídeo e inclús tindrà una gran repercussió
de visites en pocs dies generant una virabilitat impressionant. A partir d’aquí
la companyia United Airlines es va posar en contacte amb Dave dient-li que
seria recompensat per els danys emesos per la empresa.
Aquest acte va fer perdre valor a la marca
United Airlines arrel de la difusió del tracta que els clients rebien sobre les
seves pertinències, la companyia va cometre un error no escoltar al client.
Aquesta va actuar massa tard i en conseqüència va perdre un volum important de
clients. No va saber reaccionar a temps.
En canvi podem veure un cas similar al
anterior però a la vegada la
empresa va saber reaccionar a temps i
ser eficaç.
Estic parlant del cas de la companyia HP
concretament el que li va passar al senyor Brian Finkelstein, un treballador de
Comcast Outsourcing de hp es va quedar
adormit al sofà m’entres li arreglava la instal·lació telefònica de casa seva.
Aquí també podem observar altres tipus de
erros en altres empreses.
Aquest va gravar la situació i ho va difondre
a través de youtube, similar al cas esmentat anteriorment, però la diferencia
es que la companyia va saber reaccionar ràpidament sobre aquest fet, despatxar
al treballador en concret i intentar millorar el dolent servei que els hi feia
la companyia externa.
Pel que podem veure el mon de internet avui
dia es una eina molt potent per poder expressar
lliurement el que un pensa i poder difondre informació per això les empreses haurien
de tindre un community manager per tal de poder tenir una mica de control sobre
el que esta passant a la xarxa i
d’aquesta manera poder actuar de manera ràpida i eficaç sobre els problemes que
poguessin sorgir.
Jo crec que les empreses han d'estar a la xarxa més que re per saber la opinió dels "prosumers", sense privar-los ni monitoritzar el que diuen, ja que com dius, Internet és una eina molt potent per expressar lliurement el que un pensa.
ResponEliminaEn aquest cas, jo crec que el problema no el podia regular directament l'empresa, ja que aquest treballador potser no havia dormit les hores necessàries, perquè és molt estrany que es dormi mentre està treballant.
Per altra banda, és una experiència més per a l'empresa, crec que va fer bé despatxant-lo i a partir d'ara ha de tenir més cura de la gent que contracten.