diumenge, 11 de novembre del 2012

Anàlisi Benchmark Alsa



Per poder fer l'anàlisi Benchmark de Bus Mataro, l'empresa que hem decidit fer ha estat Alsa.








El motiu de la tria ha estat que aquesta empresa porta molts anys en funcionament i ha sapigut posicionar-se molt be dins de les xarxes socials. Apart de pàgina web propia, la companyia tambè està present a d'altres com Facebook, Twitter, Tuenti, Youtube. Fins i tot l'empresa tè un blog propi on va fent entrades de les noticies mes importants.

Aquest exemple l'hem escollit principalment per el ús que en fa de les xarxes. Aquesta es una empresa a nivell nacional que es dedica al transport de persones. Es de caire nacional a diferencia de la nostra que es a nivell local. Pero com hem dit anteriorment l'hem escollit per el bon ús que fa de les xarxes.
Alsa a fet diverses campanyes per creixer dins de la web. Campanyes que han aconseguit augmentar el nùmero de fans a Facebook, aconseguir mes de 300.000 visites a Youtube o augmentar en 22.000 seguidors a Tuenti.

Estrategia SM:












Anàlisi de les 5 Preguntes:

Què fan? 

L'empresa ha crescut molt a nivell online. Esta present a les xarxes que hem mencionat abans. A destacar l'empresa te mes de 30.000 seguidors a Facebook, mes de 8.000 a Twitter, 96 subscriptors a Youtube i un ranking de pagina nivell estatal de 794.

On ho fan?

Tal i com hem mencionat anteriorment, l'empresa tè la seva propia pàgina web. Apart d'això esta present a Facebook, Twitter, Tuenti, Youtube i fins i tot te un propi blog.

Com ho fan?

L'ùs que en fan de les xarxes es molt variat. Per exemple  a Facebook, per el tipus de plataforma utulitzen un canal bidireccional / participatiu. La gent pot interactuar. A diferencia de youtube que fa un ùs simplement unidireccional. Per el que fa a la pàgina, la màxima utilització es dona per informar.

Quan ho fan?

Tan a la pàgina web com a Facebook l'empresa utilitza una estrategia de fons ja que son les plataformes amb mes seguidors i mès importants de l'empresa. Gran part de la informació de l'empresa via plataformes s'utilitza mitjançant aquestes dues.

Qui ho fa?

Darrera de les plataformes podem trobar dos vies. La via del Community Manager, present a la xarxa de Facebook i Youtube, i la via de l'equip d'alsa, present a la plana Web i a Twitter.


Creiem que l'empresa utilitza molt be els recursos que te a la mà i que fa un ùs de caire molt proper al consumidor. Tan l'equip com els Community Manager estan atents a tot tipus de preguntes o peticions que els usuaris fan a travès de les respectives xarxes.

Ens ha sorpres gratament com una empresa que es dedica al transport de passatgers pot aprofitar tant be i tan eficaçment les xarxes socials. Creiem que gran culpa de l'exit de l'empresa es gràcies al bon ùs que fa de les xarxes i la proximitat amb el client.


Links d'interès:


    https://twitter.com/Alsa_Autobuses







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada