Descripció De L’empresa:
SBT la sabateria, va ser fundada l’any 1993, i pertany al grup MOYA-ZAPATERIAS. Es constitueix per donar respostes als actuals hàbits de compra del consumidor, cada cop més exigent.
SBT és una sabateria amb una molt bona qualitat/preu amb diferents marques de sabates com poden ser: Diesel, Assics, Bunker, Wonders, Patrici Miller, Lola Torres, Karhu i amb una marca pròpia.
SBT té diverses botigues repartides per Catalunya: Mataró, L’Hospitalet, Girona, Salt, Premià de Mar i 3 a Barcelona. Apart també disposa de dues tendes Outlet, una Barcelona i una a Girona.
SBT disposa de pagina web pròpia
(http://www.lasabateria.com/ ) on
informa de totes les botigues que te, la ciutat i el carrer on s’ubica i mapes
per facilita la recerca. També ofereix un apartat per contactar amb les
Oficines centrals per resoldre qualsevol dubte o problema.
La única xarxa
social on esta integrada SBT es al
Facebook
( http://www.facebook.com/pages/SBT-La-Sabateria/271825082881365?fref=ts
), encara que no fa moltes publicacions, únicament en moments molt puntuals
penja alguna oferta a finals de rebaixes
o algun dia indicat.
Benchmark:
L’empresa
competidora que em triat a sigut la sabateria Marlo’s, ja que és molt similar a l’estil de SBT i apart te presencia a diferents xarxes socials apart de la seva pròpia pagina web ( http://www.marlos.com/ ).
Similituds de les dues empreses de sabates:
Productes: Marlo’s ven sabates de dona
igual que en la nostra empresa a una qualitat/preu molt similar amb un estil
molt igual.
Serveis: Les dues empreses ofereixen
el mateix servei personal, es a dir, només pots obtenir sabates anant
personalment a les tendes, no es poden adquirir per Internet o per correu.
Processos: Les dues empreses
coincideixen que s’expandeixen en forma de franquícia de forma nacional, no treballen a
l’estranger. Amb la diferencia que SBT nomes s’ha expandit per tota Catalunya a
diferencia de Marlo’s que s’ha expandit per tota Espanya.
Conclusions:
Veient el que fa la competència, especialment Marlo's, veiem que ens hem quedat una mica enrere en l'apartat de màrqueting a través de les xarxes socials.
La primera idea en quan a publicitat a les xarxes socials, vindria a ser; començar a utilitzar el portal FLICKR per tal de penjar fotografies dels models de sabates que tenim en stock.
D'altra banda creiem indispensable la nostra presència a twitter tal com la tenim a facebook, per tal d'anunciar novetats així com respondre els dubtes dels nostres clients i retweetejar bones crítiques de SBT.
Per últim caldria també la creació d'un blog participatiu i informatiu de la marca per tal de poder anunciar noves campanyes o productes de noves temporades així com permetre que els seguidors/clients hi puguin dir la seva sobre qualsevol aspecte de la marca.
PREZI
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada