diumenge, 11 de novembre del 2012

Anàlisi Benchmark Tesco











Introducció:

En la comprovació amb el benchmark, que Tesco és similar a LIDL, podem observar que pel que fa els productes, tenen una gran relació en la venta dels mateixos productes. Pel que fa els processos, tenen els mateixos processos, des de en la gestió de materials i serveis, fins l’acabament amb la demanda al client. I per últim, en quan als serveis, ofereixen el mateix, ja que ofereixen una gran varietat de productes amb l'objectiu de satisfer totes les teves necessitats, mantenint l'atenció i servei.

I en quan a la presència a Internet de Tesco, és més que suficient ja que opera en moltes xarxes socials i és un dels supermercats que més visites té del món de les seves promocions i dóna una lliçó de visió i estratègia sobre com treure el major suc a la xarxa.


Esquema de l'ànalisi:
 


Anàlisi de les 5 qüestions:

1. Què fan
Pel que fan les visites i nombre d’usuaris podem veure que Facebook és la xarxa social on Tesco té més seguidors i visitants, seguit de Twitter i Linkedin, i ja en les xarxes Google+, Youtube i Lickr té una presència més escassa.

2. On ho fan?
Tesco té la seva pròpia web, compta en més d’un bloc, i les xarxes socials on actua són en les verticals que són Youtube, Lickr i Linkedin, i les horitzontals que són Facebook, Twitter i Google+. 

3. Com ho fan?
En les xarxes de Facebook, Google+, Linkedin i en alguns vídeos de Youtube i fotografies de Lickr fan un ús bidireccional el qual l’usuari pot opinar i interactuar, mentre que en les xarxes de Twitter i en alguns vídeos de Youtube i fotografies de Lickr en fan un ús unidireccional i informatiu per tal de privatitzar més la imatge de l’empresa.

4. Quan ho fan?
A Facebook, Twitter, Linkedin i Google+ porten a terme una estratègia de fons, ja que són accions que es publiquen permanentment a la xarxa oferint promocions i ofertes. I utilitza una estratègia de accions puntuals en les xarxes de Lickr i Youtube ja que publiquen en moments puntuals succeïments de Tesco mitjançant fotografies i vídeos.

5. Qui ho fa?
A darrere d’aquesta gestió, hi ha un perfil d’una Community Manager, que és un auditor que s’encarrega de defensar les relacions de Tesco amb els seus clients en la seva pàgina web, blocs i xarxes socials com Facebook, Twitter, Linkedin Google+, Lickr i Youtube.

Relació amb el cas hsjdbcn:

El benchmark que hem analitzat de Tesco amb el cas de l’Hospital de San Joan de Déu, podem relacionar-ho en que en l’hospital al igual hem fet amb Tesco van fer un benchmark fixant-se que han fet els altres per veure que és el que més t’agrada i aplicar les millors idees per millorar la teva empresa, i al igual que nosaltres hem agafat una empresa per comparar com LIDL de referència similar amb productes, processos i serveis, l’hospital San Joan ha agafat hospitals americans com Hospital Bouston, altres hospitals estatals, i comunitats de pacients, entre d’altres.


Conclusions:

A la xarxa que Tesco té una presència de seguidors més alta és Facebook, seguidament de Twitter i Linkedin, i fa molt bé de insistir més en aquestes xarxes en la publicació de ofertes i promocions, encara que té una escàs nombre de seguidors en la xarxa de Google plus en la que no ha publicat cap entrada i hauria d’intentar insistir més en aquesta xarxa social, ja que Goofgle+ té un gran poder de nombre d‘usuaris i podria guanyar molts clients amb un bon ús com fa a Facebook, Twitter i Linkedin en aquesta xarxa social.

Anunci per el Nadal de Tesco a la xarxa Youtube:




Bibliografia:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada