dissabte, 10 de novembre del 2012


BENCHMARK

Hem escollit l’empresa Ferrari per efectuar l’anàlisi del Benchmark perquè aquesta empresa es competidora amb Bugatti ja que ofereix productes molt similars que en aquest càs són cotxes d’alta gama, i Ferrari està present en la majoria de xarxes socials mentre que Bugatti únicament té presencia a Internet amb la seva pagina oficial.


Mapa Mental  Ferrari


Anàlisi de les cinc preguntes:


 1: Què fan?


Utilitzant la eina estadística de Alexa em comprovat que el ranking de Ferrari es un del primers del mon te molta popularitat i part de aquesta popularitat es deu a la quantitat de enllaços amb la seva pagina oficial , els mes significatius son els de Facebook i Twitter

2:On ho fan?

Ferrari esta pressent en xarxes com facebook, twitter , youtube,flickr i google­+.
Facebook, Twitter  i Google + son horitzontals mentres que les altres son verticals.

3:Com ho fan?

L'Ús que fan les seves xarxes es en Facebook unidireccional i informatiu,Twitter  unidireccional i informatiu, Youtube unidireccional i informatiu ,Flickr unidireccional, ja que ne totes aquestes xarxes Ferrari es limita a informar de si mateixa de manera unidireccional informant als usuaris de la xarxa.

4:Quan ho fan?

Ferrari:  Facebook, Twitter, Youtube i Google efectuen accions permanents tot l’any ja sigui amb campanyes o accions publicitàries per informar de nous models ,ofertes.....
I Flickr s’utilitza mes en accions puntuals com per exemple  per promocionar un nou model de Bubatti .

5:Qui ho fa?

Totes les xarxes en les quals esta present Ferrari estan gestionades per un Comunity manager.



Valoració:

Pensem que la presencia mes rellevant de Ferrari a la xarxa està en les xarxes horitzontals de facebook i e Twitter, i la xarxa vertical Youtube perqué com podem veure en el mapa mental aquestes són les xarxes on Ferrari te més seguidors.

Recomanacions:

Recomanaríem a l’empresa Bugatti que adoptes una estratègia de social media similar de Ferrari en la que estigues present en les xarxes socials de Youtube, Facebook i Twitter ja que són les que mes popularitat li podrien aportar.



Marketing lesson from Bugatti Hermes Veyrons executives!





Bibliografia

www.alexa.com
www.Ferrari.com
www.facebook.com
www.Twitter.com
www.Bugatti.com 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada