United Breaks Guitars és una cançó de burla, que va ser composta per Dave Carroll (grup: Sons of Maxwell). Aquesta cançó va ser creada perquè tota la societat veies la seva história, en un vol de la companyia United Airlines, els treballadors d'aquesta companyia no van tractar com es degut el material del cantant i li van trencar la guitarra. Aleshores va pensar que si difonia virtualment per youtube el vídeo, era la única manera de "fer mal a l'empresa". Aixó va ser un "boom" en la societat, ja que, va ser vist per moltíssim gent gràcies a Internet/les xarxes socials.
Dave Carrol va prendre un avió al març de 2008 des Halifax a Omaha. A l'hora de l'enlairament, els passatgers van veure que els empleats de United Airlines estaven llançant els equipatges per l'aire. Quan van arribar a la destinació, Dave va comprova que la seva guitarra (de 3.500 $) estava trencada.
Dave reclama al servei d'atenció al client de la companyia, i després de 9 mesos aquesta li comunica que la seva reclamació no té validesa perquè van passar més de 24h desprès de l’accident.
Dave reclama al servei d'atenció al client de la companyia, i després de 9 mesos aquesta li comunica que la seva reclamació no té validesa perquè van passar més de 24h desprès de l’accident.
El vídeo de la cançó és pujat a Youtube el 6 de juliol de 2009, el dia 7 és visualitzat i el dia 9 de juliol arriba a les 150.000 visites en un dia, generant un trànsit del 8%. A dia d'avui el vídeo a rebut més de 11.814.000 visites a Youtube. El vídeo va generar multitud de blocs, tweets, fòrums de discussió i presència en revistes i programes de televisió.
La companyia United Airlines va tenir consciència de la importància del vídeo el dia 9 de juliol i va trigar 2 dies en donar una resposta a Dave Carroll a qui va oferir una compensació pels danys. Dave va rebutjar l'oferta i va dir que els diners fossin donat a l'organització Thelonius Monk Institute of Jazz. United Airlines va haver de fer una declaració a la seva pàgina corporativa, realitzar canvis en el departament d'atenció al client i utilitzar documentació del cas com element pedagògic entre els seus treballadors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada