divendres, 26 d’octubre del 2012

TripAdvisor



La comunitat on-line TripAdvisors, ha assolit les 15 milions de consultes i opinions, el que suposa 5 milions més, que les registrades el juny de 2007. A més, l'empresa fundada l'any 2.000 per Stephen Daufer, en l'últim any, ha aconseguit més de 28 milions de visites úniques mensuals durant l'últim any. Aquesta empresa té més de 6 milions d'usuaris registrats, i la marca ofereix una oferta de més de 300.000 hotels i atraccions. Al gener de 2008, la companyia va desembarcar a Espanya, amb la seva pagina dominio.es (Tripadvisors.es), amb la finalitat d'ampliar la seva comunitat amb els comentaris, experiències i opinions dels espanyols. Al març de 2008, el portal va redissenyar  la versió en espanyol del seu lloc web, amb l'objectiu de facilitar la planificació dels viatges als seus usuaris, amb una millor accessibilitat a les guies de viatges, als fòrums i mapes, com així també als restaurants i crítiques d'hotels.
Altres de les dades que aporta aquest portal, recollit de les opinions dels seus usuaris, és que Espanya, resulta ser el líder de la categoria "hotels d'Europa per a famílies", sent Balears, la regió on es concentren els millors, mentre que Europa, encapçala la llista amb els "millors hotels del món". 




TripAdvisor vs. Booking

TripAdvisor i Booking.com són dues fonts d'informació "igual de fiables". Aquesta és la conclusió a què ha arribat l'empresa especialitzada en gestionar comentaris dels hostes d'hotels HotelReporting, coneguda fins fa poc com ReviewsReporting.
La companyia va decidir dur a terme un estudi estadístic a Espanya davant la polèmica generada pel fet que TripAdvisor admeti opinions sense comprovar que realment els usuaris han estat en l'establiment ja que no disposa de sistema d'autenticació d'identitat com Booking.com, que només permet deixar comentaris a usuaris registrats que prèviament han reservat a través del seu web.
L'objectiu era comprovar si els recels dels hotelers, que acusen el portal d'opinions i no ser transparent en els processos de selecció i verificació de comentaris, estan justificats i si realment els comentaris falsos podien perjudicar la nota final d'un establiment hoteler.
La diferència no arriba al 2%. Després d'analitzar més de 230 hotels de 4 estrelles a Espanya amb un volum igual o superior als 100 comentaris tant a TripAdvisor com a Booking.com , la conclusió a què arriba HotelReporting és que "només hi ha una diferència del 1,87% de la nota mitjana entre els dos portals, i la diferència positiva és dirigida cap a TripAdvisor ".
La companyia especialitzada en la gestió de les opinions que deixen els clients a Internet assegura que la diferència no és "significativa" i això s'explica perquè "quan el volum de crítiques sobre un hotel és molt alt el resultat de la nota final no es veu afectada estadísticament ".
"No hi ha dubte que en un sistema d'opinió obert hi ha la possibilitat que es generin comentaris no reals, però en aquest cas, el volum i la bona intenció del conjunt d'usuaris fa que TripAdvisor i Booking.com siguin dues fonts d'informació igual de fiables ", conclou l'estudi de HotelReporting. 


Per mes informació us deixo el tutorial de com utilitzar TripAdvisor i opinar


Aqui teniu un tutorial de com crear un compte d'empresa a TripAdvisor
 

Fonts d'informació:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada