La direcció del bloc és: http://hartodecarrefour.blogspot.com.es/ i tal com diu l'enllaç, està format per clients que se senten estafats i estan farts de Carrefour. Comparteixen crítiques i males experiències que han tingut amb l'empresa i les volen donar a conèixer a la resta d'usuaris.
Carrefour té comptes a les xarxes socials per aclarir dubtes o problemes dels clients però mai responen amb claredat i per això els clients es senten enganyats, ara els clients tenen un recurs per poder queixar-se i donar a conèixer les seves males experiències amb l'empresa.
Font: http://enredadoscincopuntocero.blogspot.com.es/2012/05/la-mala-reputacion-online-de-carrefour.html
Comparació del cas Carrefour amb el cas d'United Breaks Guitars
Tant el cas Carrefour com el d'United Breaks Guitars, abans de que el vídeo i el bloc fossin populars, no prestaven cap tipus d'atenció, però a mesura que es van anar compartint per la xarxa, van resultar un problema per la reputació de l'empresa i van contactar amb el client descontent per solucionar el problema.
Pel que fa a Carrefour, sembla ser que encara hi ha clients descontents, ja que encara es segueixen publicant entrades al bloc gairebé cada dia. Les propagacions d'aquest tipus de coses són tan ràpides perquè gràcies a les xarxes socials un usuari li passa a un altre i aquest, a un altre; d'aquesta manera la informació pot donar la volta al món en qüestió de segons.
Conclusió
Crec que degut a la nova figura emergent de "prosumidor" les empreses han de tenir molta cura amb el seu tracte al client, ja que un mal servei o accident pot arruïnar la empresa.
Les empreses avui en dia ja no han de veure els clients com una font d'ingressos, sinó com una font de comunicació i propagació de marca, perquè si tens a un client content, aquest li explicarà al seu cercle d'amistats els serveis/productes obtinguts de l'empresa i així consecutivament, millorant la imatge i els clients. Mentre que si tens mal tracte amb el client o només el veus com una font d'ingrés, aquest es pot sentir enganyat i explicar als seus cercles d'amistats la seva experiència, de manera que la empresa anirà perdent clients i reputació. S'ha de tenir en compte que la reputació d'una empresa es perd més ràpid que es guanya.
A continuació adjunto un vídeo explicant què és un prosumidor i com avancen les xarxes socials:
Les empreses avui en dia ja no han de veure els clients com una font d'ingressos, sinó com una font de comunicació i propagació de marca, perquè si tens a un client content, aquest li explicarà al seu cercle d'amistats els serveis/productes obtinguts de l'empresa i així consecutivament, millorant la imatge i els clients. Mentre que si tens mal tracte amb el client o només el veus com una font d'ingrés, aquest es pot sentir enganyat i explicar als seus cercles d'amistats la seva experiència, de manera que la empresa anirà perdent clients i reputació. S'ha de tenir en compte que la reputació d'una empresa es perd més ràpid que es guanya.
A continuació adjunto un vídeo explicant què és un prosumidor i com avancen les xarxes socials:
Personalment crec que l'impacte del tema United Breaks Guitars de mes de 12 milions de reproduccions a Youtube mes tots els webs on hagin fer referencia al tema, no es pot comparar amb un blog de Carrefour amb clients descontents aquí Espanya.
ResponEliminaS'ha de tenir en conta que United Airlines van perjudicar directament un grup de música i es negaven a indemnitzar-los (tot i ser responsabilitat dels treballadors les guitarres), a diferencia de 500 clients descontents penjant entrades al blog de Carrefour, descontents per un centim mes o menys als preus, ofertes dubtoses o parlant del creixement del Carrefour aqui Espanya, indignats mes que perjudicats directes. Falta salsa per perjudicar e impactar igual que ho van fer amb United Airlines.
Tothom es lliure d'anar on cregui que es mes barat o millor i no cal posar-se amb polítiques d'empreses milionàries (jo personalment odio MaxiDia i no hi vaig, tinc una gran varietat d’opcions per anar a fer la compra, se que no soc el seu Target objectiu i no m’indigno) Aquestes empreses ja es gasten grans quantitats de diners fent campanyes de màrqueting per millorar la imatge o expandir-se; se per la meva experiència en màrqueting que no es pot tenir a tothom content ni influir a tothom per igual i qualsevol error o campanya desafortunada pot crea mala imatge a un col•lectiu concret.
Estem d’acord en que s’ha de tenir els clients satisfets per mantenir una imatge correcte i profitosa per obtenir resultats positius al negoci i no negatius, però hi han molts perfils de persones amb nivells econòmics, socials, culturals… que fan impossible impactar-los a tots per igual i persuadir-los. Igual que el vídeo de David Carroll, te mes impacte mediàtic un videoclip graciós que un blog en espanyol, aquí esta la gran diferencia, opino, per la que no es pot comprar, el grup de música va ser indemnitzat per sanejar la imatge, Carrefour podria tornar el cèntim que reclamen els bloggers i ningú s’enteraria.
Crec que els clients s’han d’expressar si estan satisfets o descontents, i si es causen danys indemnitzar-los, també em sembla molt be que la gent interactiu i tregui la cara prosumer però no per un cèntim, hi han mil empreses amb publicitat enganyosa, et poso un exemple: Media Market: Yo no soy tonto… campanya que resumint ofereix el preu mes baix, que com allà enlloc i si no es així t’abonen la diferencia, la de productes que trobaries mes barats a un altre establiment però qui va a comparar preus i torna a reclamar per rebre la bonificació, quants clients ho farien, un 1%? I quants en guanyen?
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaEstoy de acuerdo con Hugo , creo que controlar la reputación online de una empresa es difícil, las empresas deben tener mucho cuidado con su trato con los clientes , ya que un mal servicio o accidente te puede arruinar, hoy en día los clientes no solo son una fuente de ingresos también son una fuente de comunicación i propagación de marca ya que se extenderá el boca oreja.
ResponEliminaCon lo que estoy en desacuerdo es como bien dice Jordi en la diferencia de impacto que tuvo United Airlianes y el blog de Carrefour ,ya que no es lo mismo el impacto social que tuvo Dave Carroll con la cantidad de visitas que tuvo , ya que lo que quería conseguir el, era primero que le arreglasen las guitarras y segundo que la gente se enterara de lo que había pasado. En el caso de Carrefour la gente solo discrepa de malos servicios o de productos que podrían poner mas baratos...no son motivos como los del caso de Dave Caroll en los que la compañía se pueda ver perjudicada como United Airlianes. A parte no veo que Carrefour haya echo cambios o procesos para remediar-lo ya que como dices aun le llueven críticas en el blog.