Aquest tipus de nous consumidors no només es limiten al consum sino que alhora i a través de internet i altres vies son partíceps dels nous productes colaborant amb les empreses. Aquest nou sistema es imprescidible per a les empreses ja que la no interacció amb els consumidors pot produïr conflictes que afectin negativament a les empresa degut a consumidors descontentos. Un cas que ejemplifica amb detall auest fet es el treballat a clase, "Cas United". Aquest cas explica la historia de el músic Dave Carroll el març de 2008, ell va agafar un avió amb la seva banda, Sons of Maxwell des de Halifax (Canadà), i va observar que els operaris de l’equipatge estaven llençant les guitarres (literalment). Un cop varen arribar al seu destí van comprovar, que estaven trencades i es va queixar a la companyia. Però no van atendre la seva reclamació.
Com a conseqüència el 6 de juliol de 2009, van escriure una nova cançó per fer arribar el cas a l’opinió pública. En tres dies, van rebre més de 3 milions de visites a “youtube” , i actualment tenen aproximadament 20 milions d’entrades a “google”.
L’empresa United
Airlines, en primera instancia no van atendre les reclamacions de Dave Carroll.
Un cop publicat el vídeo l’empresa va voler rectificar i indemnitzar el cantant
i el seu grup. D.Carroll, no va acceptar aquesta recompensació, però la va convertir
en una donació en una institució educativa.
Aquest cas mostra perfectament el fet que les empreses haurien de cuidar i millorar la seva imatge a la xarxa i mitjançant les xarxes
socials, ja que és el mètode més directe per que els usuaris d’Internet es
relacionin amb la empresa. El que això farà és evitar casos com el de United,
on un sol individu ha estat capaç de perjudicar la imatge de tota la
corporació.
Com a contraposicio a UnitedAirlines hi ha altres empreses que si han sapigut treure partit de la nova figura dels prosumers, com per exemple l'empresa internacional Lego que a través de trobades de l'empresa amb grups del seguidors dels seus productes acosten opinions alhora de crear productes futurs i aixó es un font molt rica de informació directa de consumidor.
No estic del tot d’acord , penso que encara que parlin negativament de l’empresa és bo, algunes empreses estan comprenent que fins i tot aquest comportament els pot generar beneficis, ja que l'usuari s'informa més del producte,ho coneix millor i les seves queixes tenen per tant un major fonament.
ResponEliminaPer què no pensar que el producte o servei esta mal enfocat?
Per què no pensar que potser tinguin raó?
Estem fent alguna cosa malament en la nostra empresa?
Totes aquestes preguntes ens poden ajudar a millorar,així que escoltem, perquè tenir opinions gratuïtes sense necessitat de fer enquestes és un valor que l'empresa no pot desaprofitar.