Will It Blend? és una campanya de màrqueting viral que consisteix en una sèrie de infomerciales que demostren la línia de liquadores Blendtec, especialment el Blender Total. A l'espectacle, Tom Dickson, fundador de Blendtec, mostra en divertits vídeos a Youtube com les liquadores Blendtec són capaces de destruir tot tipus d’objectes.
Tom i la seva liquadora van aparèixer en el vídeo de Weezer "Pork N Beans". Després d'això, Tom va tenir l’honor de barrejar una llauna de carn de porc i fesols (llauna i tot) amb una còpia de la crida de Weezer "àlbum vermell".
Segons es refereix Blendtec, la idea per a aquests vídeos va sorgir dels propis extrems experiments de l'empresa per provar la resistència i qualitat de les seves liquadores.
Cada vídeo Will It Blend? té milions de visualitzacions, i Dickson ja ha liquat infinitat d'elements, entre els quals hi ha llumins, gel, una llauna de Coca Cola, targetes de crèdit, joguines, mòbils, un rasclet, llums on el resultat és tota la barreja il·luminada, cartes, un pollastre, pilotes de golf, un pal de golf, encenedors Bic (dels quals el resultat era una explosió on van haver d’intervenir-hi amb un extintor), un peix, un casset, zirconi cúbic, un iPhone i un iPad, entre d'altres.
Algunes de les experiències fetes eren realment perilloses. És per això que a l’actualitatt la campanya Will It Blend? Incluo consells de seguretat com "No Respirar el fum" o "No intentis això a casa".
El que crida particularment l’atenció per a aquesta campanya és que s’ha dut a terme sense necessitat dinvertir en efectes especials, ni tan sols ha estat necessari contractar un actors.
El vídeo de Dickson liquant sense iPhone és tant prestigiós que va fer despertar l'alerta dels mercaders d'Apple.
A arrel de l’èxit de la liquació de les Nacions Unides iPad, Blendtec va realitzar un altre original concurs en el què el premi consistia en una liquadora Blendtec i les restes liquades de l’iPad.
A mesura que es realitzen més vídeos de Will It Blend?, són els gags humorístics els que més els evidencien i que trenquen amb la monotonía. La Campanya ja té un lloc web propi, Willitblend.com, on hi ha més de 50,000 seguidors a Facebook. Tanmateix, ell i la seva liquadora han aparegut en molts programes d'entrevistes del matí, així com el Discovery Channel.
Com a resultat de la campanya, però, les vendes al detall han augmentat en més del 700% i s'espera encara més a futur. En relació al cas United és important veure que mitjançant el mateix canal web de Youtube s'han aconseguit milions de visites i seguidors. Els diferents objectes liquats creaven entusiarme i èxit al futur consumidor, dels quals gràcies a ells van obtenir bones referències i cada vegada eren més els que la compraven.
D'aquesta manera podem corrovorar cada vegada som més els que formem part tant a la xarxa com a les xarxes socials i que és per aquestes vies com difundim informació que en res ja ha pogut arribat a l'altre costat del món.
Finalment, penso que les empreses haurien d'afrontar el repte de l'activitat dels prosumers a la xarxa com a que l'aparició a internet ha donat tant d'èmfasi a aquesta que agreguen valor de manera col·lectiva. Així mateix, incentiven la innovació i comparteixen coneixements que acceleren els cicles econòmics i tecnològics com és el cas de Will It Blend?
Bibliografia
Elisabet em sembla molt interesant aquest article, tot i que desde el meu punt de vista, les similituds am el Cas United son bastant fluixes. Obviament que podem observar el poder de les xarxes socials, com en qualsevol altre anunci. Però no s'observa un poder com a conjunt de clients individuals envers una adversitat, en forma de gran multinacional. I que al final, aquesta es vegi afectada per la multitud i hagi de fer quelcom per netejar la imatge.
ResponElimina