dimarts, 13 de novembre del 2012




Aromas de Provenza, és una frima especialitzada en productes originals de la Provença, destinats a la cura del cos i a perfumar la llar. 

Els productes són naturals, no contenen conservants i es fabriquen amb extractes vegetals i substancials biodegradables. 

Aquesta cadena de botigues ofereix productes com; sabó, colònia, xampú, gel, sals de bany, aromes per la llar, productes d'Aromateràpia, aigües de planxar perfumades, espelmes i un espai per els més petits. 
Totes les seves tendes consten de les mateixes característiques i dimensions, i la
podem trobar en tot l’Estat espanyol. Aromas de Provenza també disposa de tenda online on els seus clients hi poden trobar tota la seva gama de productes naturals.



Afegeix la llegenda
Aromes de Provença compte tant sols amb la pàgina web, la qual t’ofereix un catàleg dels productes i et permet la compra online, però no és present en cap de les xarxes socials més potents del moment.
És per això que hem escollit aquesta empresa, i la compararem amb L’Occitane de Provença, doncs aquesta última és present a Facebook, Youtube, Twitter, pinterest, i a més té la seva pròpia pàgina web.

Occitane en Provence és una empresa del sector dels cosmètics amb més de 30 anys d’antiguitat. La filosofia de l’empresa s’inspira en les cultures del Mediterrani per crear tractaments i perfums naturals i autèntics, eficaços i llaminers. Actualment, l’empresa expressa el seu art de viure i el seu saber fer en totes les seves tendes dedicades al benestar.

BENCHMARK

Producte:
Com podem observar doncs, totes dues empreses ofereixen una cartera de productes similar; originals de la Provença i d’origen natural dedicats a la cura de la pell (xampú, sabó, cremes, ...) i perfums.

Serveis:
Totes dues empreses disposen dels mateixos serveis, les seves tendes físiques i la
possibilitat de compra online.

Procediments:
Aromas de Provenza és present a tot Espanya amb més de 10 franquícies i la venta online que realitzen és només a la Península. Per altre banda, L’Occitane en Provence és present a Amèrica, Àsia, Europa i Oceania, ja sigui amb les seves tendes físiques o a través de la venta online.


LES 5 PREGUNTES

Què fan?
L’empresa informa sobre novetats de productes o tendes i publica ofertes i promocions en xarxes socials com ara Facebook (amb 40.465 “me gusta”) i Twitter (amb 1252 seguidors), a més de publicar vídeos al Youtube (25 subscriptors) , fotos al Pinterest (2601 seguidors) o a la seva aplicació de mòbil.

On ho fan?
L’Occitane en Provença esta present en Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube, App i Web.

Com ho fan?
L’ús que en fan de les xarxes on estan presents és unidireccional, en el cas de Youtube o Printerest i, bidireccional, en el cas de Facebook i Twitter, doncs en aquest últim cas intenta interactuar amb els seguidors, fent publicacions en les quals els seguidors poden comentar o promocions en les que poden participar, en el cas de Facebook, o en el cas de Twitter, perquè fa retweets amb els seus seguidors i realitza promocions varies.

Quan ho fan?
Tant Facebook com Twitter porten una estratègia de fons, amb accions permanents a la xarxa, ja sigui informació de nous productes, obertura de noves tendes, ofertes o promocions. 
Les altres xarxes on estan presents, Youtube, Apps, o Printerest, segueixen una estratègia més puntual, doncs publiquen en moments determinats, vídeos de campanyes (en el cas de youtube) o imatges de nous productes (en el cas de Printerest).

Qui ho fa?
La pròpia empresa disposa d’equips formats per Commuty Managers que els hi gestionen i desenvolupen la seva presencia a la xarxa. Actualitzen diàriament les xarxes on hi són presents i interactuen amb els seus seguidors.

CONCLUSIONS:

Una vegada analitzada la presència de l’Occitane en Provence en les xarxes socials, hem de recomanar a Aromas de Provença que s’introduís en aquestes noves xarxes que actualment tenen tanta potència en el mercat. Seria una forta aposta que podria fer l’empresa per el seu futur, la qual els hi suposaria un cost nul o mínim. Aquest cost mínim seria en el cas que l’empresa contractés un Community Manager que els guiés i d’aquesta manera pogués incrementar el coneixement d’aquesta marca.




Pàgines d'enllaç


#PRINCESS 
Grup: Bibiana Villaronga, Claudia Vilà, Judith Batiste i Laura Pujals 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada