diumenge, 11 de novembre del 2012

Forum sport




Hem escollit l’empresa Decathlon per efectuar l’anàlisi Benchmark perquè aquesta empresa es competidora amb l’empresa Forum sport, ja que, ofereixen productes i marques molt similars. Decathlon esta present en moltes xarxes socials mentre que Forum sport nomes disposa de presencia a internet mitjançant una pagina web. 
L'empresa Forum sport disposa de 43 establiments a espanya i Decathlon 66 repartits també en el territori espanyol. 

Comparació decathlon amb la nostre empresa Forum Sport:

FORUM SPORT S.A. es una empresa creada al  1991 al país basc amb l’objectiu de garantitzar als seus clients una gran varietat de material esportiu, es una empresa que pertany al grup basc Eroski i disposa de un total de 43 tendes a Espanya.

Productes: Forum sport i Decathlon son grans magatzems que venen una gran varietat de material esportiu i disposen de productes per a gairebé tots el esports.  Per a esportistes des de principiants fins a professionals, Homes, Dones, Nens, Sèniors, famílies, amants de la natura.

Serveis: Les dues empreses disposen dels mateixos serveis, la venda de material esportiu a botigues i per internet, apart en el seus establiments ofereixen serveis de reparació, manteniment de bicicletes i esquis/snowboard.

Processos: Forum esport disposa de 43 botigues a Espanya i no s’exapandeix a l’extranger, Decathlon Espanya disposa de 66 establiments i si que esta a l’extranger però nosaltres ens hem fixat nomes en Decathlon Espanya per fer aquest cas.





Que fan?
L’empresa publica promocions i informació a les xarxes socials Facebook amb 1 milio de seguidors, Twitter amb mes 7.700 seguidors, Youtube amb 850 subscriptors, Google plus am 592 persones a cercles, Pinterest amb 190 seguidors i Instagram amb 800 seguidors.

On o fan?
Decathlon esta present a les xarxes socials de Facebook, Twitter, Youtube, Google+, Pinterest i Instagram.

Com ho fan?
L’us que en fan de les seves xarxes socials es en Facebook i Twitter, bidireccional i informatiu, en Youtube i Google+, unicament informatiu, i en les xarxes Pinterest i Instagram, fan un us unidireccional i informatiu.

Quan ho fan?
A Facebook, Twitter i Youtube porten a terme una estrategia de fons, perquè son accions que es publiquen permanentment a la xarxa oferint promocions i ofertes. En canvi, Pinterest, Google+ i Instagram utilitzen l’estrategia accions puntuals, ja que, nomes publiquen en moments puntuals en aquestes xarxes.

Qui ho fa?
Totes les xarxes en les quals esta present l’empresa Decathlon están gestionades per un Comunity Manager.

Conclusions:

A partir d’aquest analisi creiem que Decathlon utilitza de manera eficient les seves xarxes socials. En les xarxes que Decathlon té una presència de seguidors més alta és Facebook, seguidament de Twitter i la xarxa social vertical Youtube.
Decathlon es un bon exemple per l’empresa Forum sport pel que fa a l’us en les xarxes socials.

Links:
http://www.decathlon.es/
http://www.forumsport.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada