diumenge, 2 de desembre del 2012

EL PASTORET DE LA SEGARRA


INTRODUCCIÓ

El Pastoret de la Segarra S.L. és una empresa familiar que va iniciar la seva activitat a Freixenet, en un petit poble de la comarca de la Segarra, l'any 1992. Comença la seva activitat en una família molt arrelada al poble, amb bones tradicions culinàries i un bon esperit emprenedor, que va decidir en aquell moment complementar la seva activitat agrícola de tota la vida elaborant un producte de la terra. Es van iniciar amb el tradicional mató. Els primers es van elaborar a la cuina de casa i es van donar a degustar als restaurants de la zona. Davant la bona acceptació, es va muntar una petita instal•lació on es van elaborar el tradicional mató i el formatge fresc. 
Aquests productes i més endavant la crema de iogurt estan elaborats sobre la base de matèries primeres naturals, amb l'objectiu de preservar el sabor d'origen de la llet. De la mateixa forma se segueixen mètodes tradicionals d'elaboració per preservar les textures pròpies d'aquests productes làctics. Aquests mètodes han estat reconeguts amb el distintiu d'empresa Artesanal Alimentària que atorga la Generalitat de Catalunya. En la seva trajectòria de creixement, El Pastoret s'ha mantingut fidel a aquests mètodes d'elaboració, que, de fet, defineixen les seves característiques diferencials. Paral•lelament ha introduït tecnologies innovadores d'envasament per conservar el sabor i la textura d'una manera natural i garantir alhora el consum de productes artesanals en òptimes condicions.

PROPOSTA D’ESTRATEGIA DE SOCIAL MEDIA DE “EL PASTORET” 

Objectius generals 

Els objectius generals de l’empresa “El Pastoret”, serien:
- Tenir presència a les xarxes socials per tal de donar a conèixer la nostra marca i passar a ser un referent en el món dels làctics tradicionals.
- Permetre la interacció amb els nostres consumidors habituals.
- Que els nostres clients tinguin la opció de poder accedir a la compra dels nostres productes online.
- Incrementar les vendes dels nostres productes.

Públic 

El públic que estarem buscant, dependrà dels objectius:
Si parlem d’adquirir importància pel que fa a la presència a les xarxes socials, parlarem de totes aquelles persones que disposin d’una compta en alguna de les xarxes socials en les que donarem a conèixer la nostra marca. Aproximadament totes les persones entre 12 i 60 anys, que són els que poden accedir a les xarxes socials.
Al parlar d’una interacció amb els nostres consumidors habituals, hauríem de pensar en totes aquelles famílies que ja compren els nostres productes. Per tant, parlem d’un públic més familiar al qual hauríem d’orientar unes activitats més concretes.
Pel que fa de la compra online, serà per a tots els clients que ja compren els nostres productes, però a més a més, dels nous clients que vulguin adquirir els nostres productes.
L’augment de les vendes també anirà orientat cap als nous consumidors, però a més a més buscarem augmentar la freqüència amb què els ja consumidors adquireixen els nostres productes.

Canals 

Seran totes les xarxes socials esmentades anteriorment: Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube, Flickr, Slideshare i les diferents entrades publicades a la pàgina web corporativa de l’empresa.
Els canals són els mitjans de transmissió d’informació que ens permetran establir el contacte amb el nostre públic, clients i futurs clients.

En aquest moment, El pastoret de la Segarra disposa d’una pàgina web (elpastoret.com), en la qual els clients poden veure tota la gamma de productes que ofereix l’empresa, així com la seva composició. A més a més, també hi ha un apartat en el qual es descriuen varies propostes de receptes relacionades amb els productes que l’empresa ofereix. En aquest cas, es un canal unidireccional i informatiu, ja que no permet la interacció dels consumidors.

En la nostra proposta d’estratègia en xarxa, la web (elpastoret.com) guanyaria més importància, ja que permetria una interacció amb el consumidor, fons al punt de poder comprar tota la gamma de productes, directament per internet. Tanmateix, hi hauria la opció de donar a conèixer les diferents perspectives de cada client, davant d’un producte. Així doncs, estaríem parlant d’un canal bidireccional en el qual el públic podria participar. 

Els nous canals que crearíem de manera estratègica en xarxa, serien: 
  • Facebook: es un canal bidireccional, de caràcter participatiu. Es durien a terme estratègies de màrqueting viral, promocions, sortejos i altres tipus d’activitats que requerissin la interacció entre els usuaris. Aquest tipus de canal permetria als seguidors dels productes, donar la seva opinió, recomanacions o bé queixes sobre algun fet relacionat amb la marca. 
  • Twitter: es un canal bidireccional, de caràcter participatiu. Es durien a terme estratègies de màrqueting viral, promocions, sortejos i altres tipus d’activitats que requerissin la interacció entre els usuaris. Aquest tipus de canal permetria als seguidors dels productes, donar la seva opinió, recomanacions o bé queixes sobre algun fet relacionat amb la marca. 
  • Flickr: és un canal amb base informativa i unidireccional, tot i que hi ha la opció de poder donar a conèixer la pròpia opinió del visitant. Hi mostraríem imatges dels productes que oferim o bé, diverses fotografies d’actes o esdeveniments relacionats amb l’activitat o els productes de l’empresa. 
  • Linkedin: és un canal de base informativa i unidireccional, tot i que en alguns moments pot existir alguna interacció entre algun usuari de la xarxa social que vulgui conèixer l’empresa. 
  • Slideshare: és un canal informatiu i unidireccional, en el qual s’oferiria la presentació de l’empresa i la seva activitat. 
  • Youtube: és un canal amb base informativa i unidireccional, tot i que hi ha la opció de poder donar a conèixer la pròpia opinió del visitant. Mostraríem la descripció de l’activitat de l’empresa, el procés productiu i possibles actes o esdeveniments organitzats o en els que participi l’empresa. 
Accions 

Les diferents accions que durem a terme segons la xarxa social a la que ens estiguem anunciant seran: 
  • Facebook: s’hi publicarien diferents recomanacions sobre com utilitzar els productes en diferents plats de cuina. Concursos i sortejos en els quals es donin a conèixer nous productes i el públic de la nostra pàgina hi pugui participar; ja sigui amb l’objectiu de guanyar premis, compartir informació sobre els productes de l’empresa o bé preguntar dubtes que puguin sorgir. 
  • Twitter: mantindríem el twitter actualitzat amb tots els actes i promocions que va fent l’empresa. Contestaríem tot el que es parlés de la nostra empresa, ja siguin per consumidors com per altres empreses o clients. 
  • Flickr: penjaríem fotos dels nostres productes, perquè els consumidors poguessin veure tota la varietat de productes que ofereix l’empresa. 
  • Linkedin: únicament servirà per donar a conèixer la marca principalment en el món empresarial, en cas que alguna empresa necessiti saber informació sobre nosaltres. Anirà dedicat principalment a hotels, restaurants, etc. 
  • Slideshare: hi mostraríem les presentacions dels productes que anem presentant, així com si hem de fer alguna exposició en alguna fira. 
  • Youtube: s’hi penjarien vídeos sobre la fabricació dels nostres productes. Els diferents actes que organitzem per tal que els clients participin. Les fires o actes en els quals participem com a empresa.

Mètriques 

Faríem un seguiment de el nombre de seguidors/fans que tenim a Facebook i Twitter. Així com mesuraríem mitjançant Pagerank i Alexa, la presència que tenim a la xarxa. A més a més, Klout ens permetria veure quina es la influència real que tenim a les xarxes socials. 

Qui gestiona l’estratègia 

L’estratègia la gestionaria una única persona que actuaría com a Community Manager, mantenint al dia totes les actualitzacions pel que fa als productes de l’empresa, a les fires en les que participa i tots els esdeveniments que promociona. 
També es dedicaria a donar consells o penjar informació sobre diferents aspectes relacionats amb l’activitat de l’empresa. Com per exemple consells relacionats amb la salut, amb els productes làctics o l’auge dels productes tradicionals.

Conclusions

El Pastoret de la Segarra és una empresa familiar. Actualment l’empresa té molt poca presència a la xarxa, només compta amb dues pagines web. És per això que ens sembla bé fer una combinació de les estratègies de les empreses analitzades , ja que , La fageda és una empresa molt semblant a El Pastoret de la Segarra i l’Hospital de San Joan de Déu té una estratègia de Social Media molt bona.
Hem arribat a la conclusió de que l’empresa El Pastoret té molt de potencial i les xarxes socials són la plataforma ideal per donar a conèixer la marca. Ja que permetrien ampliar la nostra presència a la xarxa, així com utilitzar els diferents canals per arribar a consumidors que encara no ens coneixen o bé fidelitzar els que ja tenim. El principal objectiu de la estratègia de Social Media és tenir presència a les xarxes socials per tal de donar a conèixer la nostra marca i passar a ser un referent en el món dels làctics tradicionals.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada