DESCRIPCIÓ DE L'EMPRESA:
Empresa, objectius i accionariat.
FORUM SPORT S.A. va ser creat el 1991, amb l'objectiu, per
part dels creadors, de garantir als nostres clients una gran varietat de
material esportiu al costat d'un equip humà altament especialitzat. També ser
pioners en la introducció de noves tècniques i materials per a la pràctica de
les seves respectives especialitats esportives.
Un altre objectiu que s'ha posat en Fòrum sport és que no
només pretenem donar continuïtat al projecte inicial, sinó respondre d'una
manera creativa i innovadora a tots i cada un dels valors que contribueixen a
reforçar l'esperit dels esportistes. Un objectiu que, unit a la nostra forta
voluntat d'expansió, necessita importants esforços d'accionistes i empleats.
Els accionistes de Fòrum esports estan formats per:
• Socis esportistes; des del principi van confiar en Forum
Sport com filosofia. Són els nostres socis, esportistes d'elit, professionals:
Indurain, Lejarreta, Andrinua, Etxeberria, Freire ...
• Pioners en la introducció de noves tècniques i materials
per a la pràctica de les seves respectives especialitats esportives. Ells són
la garantia i l'aval de la qualitat de tots els nostres productes.
• Gespaforum, l'accionariat es completa amb els propis
treballadors de Forum Sport. A través de la societat GESPAFORUM participen en
la gestió de l'empresa.
• Grup Eroski, líder en el seu sector, que amb la seva
experiència, solidesa empresarial i valors socials aporten a aquest projecte el
coneixement i suport necessari per afrontar amb garanties els reptes que ens presenta
el futur.
Clients objectius
A Forum Sport tenim voluntat de donar respostes a tot tipus
d'esportistes. Estem capacitats per aconsellar i abastir tant a professionals
com als que consideren la pràctica esportiva com un entreteniment esporàdic, a
aquells que es decanten pels esports majoritaris i als que prefereixen altres
menys coneguts pel gran públic, als que s'inicien als que ja estan lliurats, i
per descomptat als que conserven la tradició mantenint viva la pràctica dels
esports propis de cada terra.
Tres objectius de l'empresa en les xarxes socials:
- Millorar l'atenció al client mitjançant una permanent
interactuació amb els clients-usuaris.
- Augment de les vendes de l'empresa en donar-nos a conèixer
molt més mitjançant les xarxes socials.
- Un augment de la influència positiva dels nostres
productes cap als clients-usuaris.
On estarà Forum Sport?
Forum Sport s’incorporarà a 4 xarxes socials:
Facebook: Informar sobre productes, promocions, horaris de
botigues, etc. Tota l’informació de Forum Sport a la xarxa social amb més
usuaris. Atreurà i fidelitzarà clients provocant un augment de vendes.
Twitter: Bàsicament s’utilitzarà per l’atenció al client
tenint una relació bidireccional e informativa amb l’usuari. Per tant també
s’informarà dels productes de moda i promocions.
YouTube: Publicació de videos promocionals de productes i
presentació de esportistes amb patrocinis. També provocarà influencia als
nostres clients alhora de visionar els videos i dotant a la marca de valor
afegit.
Instagram: Publicació d’imatges de paisatges o temes (pistes
de futbol, pàdel,...) que incitin a l’esport i que es vegi la visió esportiva i
de superació de Forum Sport a través de la xarxa social de publicació d’imatges
més present en gent jove.
Observem que Forum Sport hauria de descartar les xarxes
socials Google+ i Pinterest degut a que hi ha altres xarxes més potencials
(Facebook i Instagram) amb més públic objectiu que satisfaran amb més encert
els nostres objectius.
Metriques:
Hem de tenir en compte alguns d’aquets deu paràmetres per
mesurar els resultats de les nostres campanyes:
(1) Els Fans - Un indicador útil és el nombre de fans o amics de la seva pàgina de mitjans de comunicació social sobre els llocs de xarxes socials com Facebook. Això pot ser útil un recompte o una mesura de la popularitat del seu missatge de difusió.
(2) La taxa de creixement dels fans o seguidors - Aquest indicador mesurarà el nombre de seguidors o fans que ha crescut al llarg d'un període de temps.
(3) Esments - Aquest indicador pot mesurar el nombre d'esments en mitjans de comunicació dels actius o recursos que són a través de la popularització dels mitjans de comunicació social.
(4) Nombre d'impressions - Aquesta mètrica pot mesurar la quantitat d'expectació generada pel nombre d'impressions de pàgines web o pàgines de fans en el seu lloc web.
(5) Comentaris - Aquesta mètrica pot mesurar el nombre d'observacions que mostren la interacció de l'usuari amb el lloc web o pàgina de les xarxes socials.
(6) Classificacions - Com més gran sigui el nombre de persones que van participar en la qualificació, major és el nivell de compromís de la seva campanya.
(7) Marcadors socials - Com més gran sigui el nombre de marcadors socials fets per persones del seu lloc, millor és el nivell de compromís i interacció d'aquestes persones amb el seu lloc web i la seva campanya.
(8) Geografia de la participació dels consumidors - Vostè pot obtenir informació valuosa sobre la participació dels consumidors en la seva campanya en els mitjans de comunicació social. Un dels paràmetres que vostè pot seguir és el país d'origen o la geografia dels visitants. Això li pot proporcionar algunes idees sobre el rendiment de la seva campanya.
(9) Nombre de subscripcions - Un habitual mètrica per mesurar és el nombre de subscripcions que arriben a les teves feeds RSS, podcasts, etc, com a resultat de les campanyes de millora.
(10) De les entrades del concurs - Si la seva campanya consisteix a incloure concursos com a part de la campanya, es pot mesurar el nombre d'entrades generades per al concurs. Això podria ser un factor que indica la quantitat d'interès social en la seva campanya expressades pels consumidors.
Una vegada que tenim això clar, la resta és molt fàcil. Recopilar les dades de la nostra activitat en xarxes socials i analitzar-los sobre la base dels nostres objectius pot fer-se de manera automàtica amb eines de pagament com:
(1) Els Fans - Un indicador útil és el nombre de fans o amics de la seva pàgina de mitjans de comunicació social sobre els llocs de xarxes socials com Facebook. Això pot ser útil un recompte o una mesura de la popularitat del seu missatge de difusió.
(2) La taxa de creixement dels fans o seguidors - Aquest indicador mesurarà el nombre de seguidors o fans que ha crescut al llarg d'un període de temps.
(3) Esments - Aquest indicador pot mesurar el nombre d'esments en mitjans de comunicació dels actius o recursos que són a través de la popularització dels mitjans de comunicació social.
(4) Nombre d'impressions - Aquesta mètrica pot mesurar la quantitat d'expectació generada pel nombre d'impressions de pàgines web o pàgines de fans en el seu lloc web.
(5) Comentaris - Aquesta mètrica pot mesurar el nombre d'observacions que mostren la interacció de l'usuari amb el lloc web o pàgina de les xarxes socials.
(6) Classificacions - Com més gran sigui el nombre de persones que van participar en la qualificació, major és el nivell de compromís de la seva campanya.
(7) Marcadors socials - Com més gran sigui el nombre de marcadors socials fets per persones del seu lloc, millor és el nivell de compromís i interacció d'aquestes persones amb el seu lloc web i la seva campanya.
(8) Geografia de la participació dels consumidors - Vostè pot obtenir informació valuosa sobre la participació dels consumidors en la seva campanya en els mitjans de comunicació social. Un dels paràmetres que vostè pot seguir és el país d'origen o la geografia dels visitants. Això li pot proporcionar algunes idees sobre el rendiment de la seva campanya.
(9) Nombre de subscripcions - Un habitual mètrica per mesurar és el nombre de subscripcions que arriben a les teves feeds RSS, podcasts, etc, com a resultat de les campanyes de millora.
(10) De les entrades del concurs - Si la seva campanya consisteix a incloure concursos com a part de la campanya, es pot mesurar el nombre d'entrades generades per al concurs. Això podria ser un factor que indica la quantitat d'interès social en la seva campanya expressades pels consumidors.
Una vegada que tenim això clar, la resta és molt fàcil. Recopilar les dades de la nostra activitat en xarxes socials i analitzar-los sobre la base dels nostres objectius pot fer-se de manera automàtica amb eines de pagament com:
• Alterian
• Radien6
• Buzzgain
• Ubervu
A continuació presentem una llista d'eines gratuïtes (però
de gran utilitat) per mesurar diferents aspectes de la nostra presència en
Internet, així tenim algunes per on començar.
Que seran les eines mètriques que millor s’adapten a les
nostres necessitats i pressupost en un principi:
Per mesurar els esments en Internet:
• Social Mention: aquesta coneguda eina ofereix cerques d'esments en diferents mitjans socials. A més, en cada cerca també podem visualitzar una interessant anàlisi del terme.
• How sociable: et permet mesurar la visibilitat de la teva marca, mitjançant 22 mètriques en diferents xarxes socials. A més, pots trackear la teva presència al llarg del temps.
• Google Trends: una eina que ofereix una visió molt gràfica de la quantitat de recerquesi notícies relacionades en Google sobre un determinat tòpic al llarg dels últims anys. També ofereix anotacions dins de la gràfica sobre les notícies destacades en moments puntuals.
• Google Alerts: servei de Google que permet generar alertes que s'envien al correu electrònic sobre el tema especificat. Interessant per seguir l'actualitat per sectors.
• Addict-o-matic: crea instantàniament una pàgina web personalitzada amb les últimes notificacions i titulars sobre qualsevol terme que ens interessi.
• Whostalkin: El gadget de iGoogle WhosTalkin porta l'energia de la plataforma Whostalkin.com directament a la teva pàgina d'inici iGoogle. Ara es pot saber exactament el que es diu al món dels mitjans de comunicació social amb comoditat des de la teva pàgina d'inici. Aquest gadget funciona tant en la vista estàndard i en la popular "vista ampliada". Per començar a utilitzar aquest gadget increïble faci clic en l'enllaç d'a baix per subscriure's.
Específiques.
All Facebook Stats
Objectiu: Anàlisi estadística de pàgines en Facebook
Url: http://www.allfacebookstats.com/
A tenir en compte:
Gens millor que saber com respon una pàgina específica de Facebook. Aquesta aplicació permet monitora-la qualsevol pàgina en Facebook i veure si rendiment (no fa falta que siguin administradors, s'alimenta de la informació pública disponible). A més té interessants mètriques que podrem situar en un tauler de control personalitzable.
Objectiu: Anàlisi estadística de pàgines en Facebook
Url: http://www.allfacebookstats.com/
A tenir en compte:
Gens millor que saber com respon una pàgina específica de Facebook. Aquesta aplicació permet monitora-la qualsevol pàgina en Facebook i veure si rendiment (no fa falta que siguin administradors, s'alimenta de la informació pública disponible). A més té interessants mètriques que podrem situar en un tauler de control personalitzable.
SocialBro, La millor eina d'anàlisi a Twitter
Objectiu: Una eina que permet analitzar la nostra comunitat en Twitter, al 100% per treure-li el major profit possible.
Url: http://www.socialbro.com/
A tenir en compte:
Nascuda com a complement per Google Chrome, és una eina que permet analitzar la nostra comunitat a Twitter en profunditat, permetent fer anàlisi de mercat, interacció de la comunitat, anàlisi de la competència, millors hores per twittejar, anàlisis en temps real, entre altres la única millora possible seria que permetessin usar via web sense Google Chrome o bé desenvolupar una App, específica pels Smartphones més populars.
Objectiu: Una eina que permet analitzar la nostra comunitat en Twitter, al 100% per treure-li el major profit possible.
Url: http://www.socialbro.com/
A tenir en compte:
Nascuda com a complement per Google Chrome, és una eina que permet analitzar la nostra comunitat a Twitter en profunditat, permetent fer anàlisi de mercat, interacció de la comunitat, anàlisi de la competència, millors hores per twittejar, anàlisis en temps real, entre altres la única millora possible seria que permetessin usar via web sense Google Chrome o bé desenvolupar una App, específica pels Smartphones més populars.
Community Manager
La gestió d’aquestes xarxes socials s’encarregarà un
community manager, que serà la persona responsable
de sostenir, augmentar i, en certa forma, defensar les relacions de l'empresa
amb els seus clients en l'àmbit digital. Les funcions principals d’aquest gesto
seran: la comunicació i creativitat, la moderació i les regles d’ús, la
dinamització i la captació d’usuaris.
El perfil del community manager en línia ha de contar amb
certes habilitats per a realitzar la seva tasca. Són importants capacitats
socials per a fomentar la interacció entre els membres de la comunitat i
habilitat psicològica per a intuir el comportament dels individus. Ha de
comptar amb una formació sòlida i experiència tant a nivell d’usuari i com a
membre d’un equip web.
Aquesta tasca formarà part del departament de marketing,
contractant a una persona que, s’encarregarà d’engegar les xarxes socials de
l’empresa i de tenir un manteniment permanent d’aquestes. El perfil d’aquesta
persona serà l’explica’t anteriorment. Posteriorment, amb l’evolució que causaran
les xarxes socials en l’empresa, s’haurà de contractar més personal depenent de
l’èxit i les necessitats que sorgeixin en el departament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada