dissabte, 13 d’octubre del 2012


CAS CADENATS OXFORD

EL CAS:

Aquest cas va començar en un blog d’apassionats per les bicicletes, on un noi d’Estats Units comentava que mitjançant un bolígraf Bic es podien obrir els cadenats de la marca Oxford per a bicis. Enfront a aquest fet, l’empresa es va disposar a negar –ho.
Un usuari del blog en qüestió va provar si era cert que els cadenats podien obrir-se amb un simple bolígraf Bic. En comprovar que si, va gravar un vídeo i el va penjar a Youtube. Aquest acte, va tenir gran repercussió a la xarxa i en tan sols un més l’empresa anunciava que milloraria els cadenats i s’estima que va haver d’invertir 50 milions de dòlars.
 
 

RELACIONAT:

Es un cas semblant al de United breaks Guitars en el sentit que un usuari “anònim” denuncia un producte o servei mitjançant les actuals massives xarxes socials a una empresa important. Ambdós casos fan una primera reclamació a l’empresa,  en no obtenir resposta decideixen crear vídeos en forma de reclamació. Aquests vídeos deixen en evidencia i mal nom l’empresa.
 

CONCLUSIONS

Com a conclusió en primer lloc considero que les empreses haurien de donar l’ importància corresponent a les reclamacions dels seus clients, per contra poden trobar-se en situacions com les citades anteriorment. Haver de netejar les seves imatges i fer els canvis oportuns als productes i/o serveis els hi resulta més costos que mitjà en el moment oportú.

En segon lloc ens donem compte del poder actual de les xarxes socials, de la força que han adquirit en els darrers anys i de la força que donen als individus particulars. Amb tant sols un clic, en aquest cas amb vídeos, l’ informació arriba a l’altre punta del món en pocs  segons i tothom la coneix bé sigui positiva o bé sigui negativa.
 
PAGINES D'INTERÉS:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada